Perşembe 07.12.2017

Akıllı şehir projesi Çanakkale’ye yatırımı artıracak

Kale Grubu ve Türkiye Bilişim Vakfı (TBV) işbirliğiyle Çanakkale'nin 'akıllı şehir' vizyonuna katkı sağlamak amacıyla şubat ayında başlatılan "Aklım Fikrim Çanakkale" projesinin ilk aşaması tamamlandı. Şehrin tamamen akıllı teknolojilerle donatılmasını öngören projenin detayları, Kale Grubu Başkanı ve CEO'su Zeynep Bodur Okyay ile TBV Başkanı Faruk Eczacıbaşı'nın katılımıyla düzenlenen toplantıda bir raporla paylaşıldı. Okyay, Çanakkale'nin göç veren bir şehirden, genç nüfus ithal eden bir şehir haline dönüştüğünü belirterek, 2018 yılının Kültür ve Turizm Bakanlığı'nca "Troya Yılı" ilan edilmesinin önemine işaret etti. Okyay, ikinci aşamaya geçilecek olan proje ile ulusal ve uluslararası şirketlerin bölgeye yatırım için geleceğini, bu yatırımların da 'akıllı şehir' projesine uygun yapılacağını anlattı.

PROJEYE İLGİ ÇOK FAZLA

Çanakkale'nin yenilenebilir enerjiyle ilgili imkânlarının fazla olması nedeniyle projeye kaynak aktarmak isteyenler bulunduğuna işaret eden Okyay, "Bütün bunları entegre edip, hepsini şemsiye altına toplamayı arzu ediyoruz. Her şeyin içinde olacağız diye iddiamız yok. Zaten bundan faydalanan tarafta görüyoruz kendimizi" şeklinde konuştu. Faruk Eczacıbaşı ise Çanakkale'nin geleneksel ve coğrafi konumundan ötürü yüksek potansiyele sahip bir şehir olduğunu belirterek, "Bu bizim ilk attığımız adım" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.