Perşembe 07.12.2017
Son Güncelleme: Perşembe 07.12.2017

Türk Telekom’dan beş şirkete yatırım

Yeni dönem vizyonunu açıklayan Türk Telekom, farklı sektörlerden 5 şirkete yatırım kararı aldı. CEO Paul Doany, “Hedefimiz, ülkeye değer katarak büyümemizi sürdürmek. Hisselerimizi kim alırsa alsın çok mutlu olacak” dedi

Yeni dönem vizyonunu açıklayan Türk Telekom, farklı sektörlerde yatırım için düğmeye bastı. 2017'nin 9 aylık finansal sonuçlarını ve şirketin 5 yıllık stratejik plan çerçevesinde belirlenen vizyonunu paylaşan Türk Telekom CEO'su Dr. Paul Doany, Türkiye'nin beklentilerin üzerinde büyüdüğü 2017'nin kendileri için de oldukça başarılı geçtiğini belirterek, "Tüm gücümüzle Türkiye'yi geleceğe bağlamak için çalışıyoruz. Ana hedefimiz, ülkeye değer katarak büyümemizi sürdürmek" dedi.
Şirketteki ikinci döneminin ilk yılının sonuçlarını paylaşan CEO Doany'nin toplantısına şirketin yeni dönem yatırım planları damga vurdu. Yeni dönemde daha fazla kurumsal girişim sermayesi çalışması yapacaklarını kaydeden Doany, "Sağlık, enerji ve mobil aplikasyonlar ilgi alanımızda" dedi. İnternet penetrasyonunu artırmak için elektrik dağıtım şirketleriyle işbirliği yapacaklarını anlatan Doany, hisse yüzdesiyle ilgili esnekliklerinin olduğunu söz konusu beş şirketteki hisse oranlarının yüzde 25 ila 30 arasında olacağını ifade etti.
İKİ YILDA 10 MİLYON TL YATIRIM
Yatırım bütçeleriyle ilgili harcamanın her şirkete göre değişeceğine işaret eden CEO Doany, "2-3 yıl içinde 5-10 milyon lira civarında harcamamız olacak. Herhangi bir sınırlamamız yok, her şirket kendi şartları içinde değerlendirilecek. Mümkün olan en yüksek sayıda şirkete destek olmak istiyoruz. Ancak bu şekilde ekonomiye katkı sağlayabiliriz" diye konuştu. Inova ve Argela üzerinden büyük şirketlerle yapacakları birtakım çalışmalar olduğunu bildiren Doany, hisse alımlarının bu şirketler aracılığıyla gerçekleştirilebileceğini kaydetti.
HİSSELERİ ALAN MUTLU OLACAK
CEO Doany, "Türk Telekom ile ilgili satış planı var mı" sorusuna karşılık ise şirketin hissedarların fikri doğrultusunda değil, işlerin gerektirdiği doğrultuda yatırım yaptığını söyledi. Özellikle de hissedarın değişmesi gibi bir durum söz konusu ise bazı noktalarda birtakım çıkar çatışmalarının ortaya çıkabileceğini vurgulayan Doany, "Herhangi bir satış sürecini biz yönetmiyoruz, her şey yolunda gidiyor. Bizim yaptığımız şey, hisseyi her kim alırsa onlara yardım edebilmek adına, öncelikle gelir büyümesi ve marj iyileşmesi sağlayabilecek 5 yıllık bir iş planını ortaya koyabilmektir. Sonuçta hisseleri kim alırsa iyi bir karşılığı olsun diye uğraşıyoruz. Hisseleri kim alırsa alsın çok mutlu olacak" diye konuştu. Doany, bu sürecin OTAŞ'a kredi veren bankalar tarafından yönetildiğine işaret etti.
KÂRLILIKTA CİDDİ BİR ARTIŞ YAKALADIK
Türk Telekom'da Eylül 2016'da başlatılan dönüşümün olumlu sonuçlarını net bir şekilde ortaya koyduğunu belirten Doany, şöyle devam etti: "Şirketimiz bu dönemde hedeflerinin de üzerinde yıllık bazda yüzde 12 büyüdü. Özellikle internet, mobil ve TV pazarından gelen büyüme ile Eylül 2016-Eylül 2017 arasındaki 12 aylık süreçte 2 milyon net abone kazandı. Bu 2008'deki halka arzdan bu yana elde ettiğimiz en büyük 12 aylık net abone kazanımı ve en yüksek büyüme oranı. Kârlılıkta da ciddi bir artış yakaladığımız 2017'nin 9 aylık döneminde 1.25 milyar TL net kâr elde ettik. 40.5 milyonu aşkın abonemizle ülkenin lider bilgi ve iletişim teknolojileri şirketi olmanın sorumluluğu ile kaliteli ürün ve hizmet sunmaya devam ettik."
ÜLKENİN HER KÖŞESİNE YÜKSEK TEKNOLOJİ
Yüksek teknolojiyi ülkenin ücra köşelerine kadar götüren altyapı yatırımları yaptıklarına dikkat çeken Doany, Ar-Ge faaliyetleriyle yeni nesil teknolojilere odaklandıklarını kaydetti. Doany, şunları anlattı: "Pek çok telekom şirketinin üçer yıllık stratejik planlar hazırladığı bir dönemde, biz 5 yıllık bir stratejik plan hazırladık. Bu, ülkenin geleceğine, şirketimizin pozisyonu ve büyüme potansiyeline olan güvenimizin bir göstergesi. Akıllı şehirler ve geleceğin teknolojilerine daha fazla yatırım yapacağız. Türkiye'nin hedeflediği kalkınma atağını gerçekleştirebilmesinde internetin kilit bir rolü bulunuyor. Kitlesel pazarda sabit internette büyümeye daha fazla odaklanacağız."
HEDEFİMİZ DİJİTAL UÇURUMU AZALTMAK
Toplantıda, şehirlerin internet penetrasyonunun yer aldığı Türkiye'nin dijital haritasını da paylaşan Doany, dijital eşitliğin ülke kalkınmasındaki önemine dikkat çekti. Paul Doany, Türkiye'nin dijital ekonomide gerçekleştireceği atılımla 2023 hedefleri kapsamında belirlenen dünyanın ilk 10 ekonomisi arasında yer alma vizyonunu destekleyeceğini kaydetti. Görevlerinin ülkemizdeki dijital uçurumu azaltmak olduğunu söyleyen Doany, "Attığımız her adımda bu sorumluluk ve bilinçle ülkenin dört bir yanına yatırım yapıyor, erişilebilir internet ve mobil hizmetlerimizle teknolojiyi herkesin kullanımına sunmaya çalışıyoruz" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.