Pazartesi 11.12.2017
Son Güncelleme: Pazartesi 11.12.2017

Erken rezervasyon aldatmacasına dikkat

Etstur Genel Müdür Yardımcısı Suat Özbek, kampanyalardaki indirim oyunlarına dikkat çekerek, “Bazı fiyatlandırmalar gerçek değil” dedi

Kasım ayında başlayan ve yüzde 50'lere varan oranlarda indirim fırsatı sunan erken rezervasyonun birinci dönemi bugün bitiyor. Nisan ayına kadar devam edecek olan kampanyalar yüzde 5 puanla gerilerken Etstur Genel Müdür Yardımcısı Suat Özbek, kampanyadaki indirim oyunlarına dikkat çekti. "Mayıs ayı geldiğinde piyasada hala kasım ayındaki afişe indirim oranlarının devam ediyor olması gerçekçi değil. Bu fiyatlandırmanın gerçek olmadığı, suni olduğu anlamına geliyor" diyen Özbek, "Kasım ayında da nisan ayında da yüzde 50 indirim olmaz. Burada bir aldatmaca söz konusu olduğu aşikar. "Son gün" diye bağırıp, o son gün bitimini 3 hafta ötelemek olmaz" ifadelerini kullandı. Etstur'un verdiği son gün tarihini ötelemediğini belirten Özbek, "O güne kadar satın alma yapan misafirler avantajlıdır. Ondan sonra satın alma yapan misafirler bir avantaj kaybına uğrarlar. Ama erken rezervasyon kampanyaları kasım ayında başlayıp mayıs ayının sonuna kadar devam ediyor. Her ay 5'er puan gerileyerek indirim oranları uygulanıyor. Haliyle ocakta, şubatta satın alma yapan misafir, özellikle de bu sezon dolulukların yoğun olacağını düşünürsek, son dakika satın alacak misafirlere göre muhakkak ki çok çok daha avantajlı olacak" şeklinde konuştu. Çalışan kesimini plan yapmakta zorlanabileceğini belirten Özbek, özellikle burada Erken Rezervasyon Sigortası'nın önemine dikkat çekti. Özbek, "Biz uyguladığımız sigorta sistemi ile misafirlerimize, toplam konaklama bedelinin sadece yüzde 1'ini bağlayarak 72 saate kadar koşulsuz iptal hakkı tanıyoruz. Bu da misafirlerimizi 6 ay sonrası için avantajları kaçırmadan dilediği tatili gönül rahatlığı ile planlamasına imkân tanıyor" dedi.
TALEP YÜZDE 60 ARTTI
Son dönemde artan döviz kuru nedeniyle geçen yıla oranla bu yıl TL'nin dolar bazında yüzde 31 kayba uğradığını aktaran Özbek, "Bu bağlamda fiyatlara minimum yüzde 15-20 seviyesinde zamların yansıdığını söylemek durumundayız. Bütçesi, borçlanması tamamen döviz bazında olan otellerin, kur farkının tamamını yansıtmadan en azından yarı yarıya yüzde 15-20 gibi zamlarla yerli misafirin karşısına çıkması, yine döviz bazında değerlendirildiğinde bir avantaj olarak düşünülebilir" diye konuştu. Bu yıl erken rezervasyon kampanyalarında olan talebin geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 60 arttığına dikkat çeken da Özbek, "Bu talep artışını ileri dönemlere yönelik satın alma yapacak misafirlerin, fiyat avantajından ve yüksek indirim oranlarından yararlanma ihtiyacı duymasına bağlıyoruz" dedi. İlk dönem rezervasyonlarında da Ege ve Akdeniz bölgesine olan talebin arttığını da aktardı.
ODAMAX ÖNE ÇIKACAK
2018'de Odamax.com projesine öncelik vereceklerini anlatan Suat Özbek, şunları anlattı: "Dünyanın dört bir köşesinden konaklama alternatifleri sunmak üzere hayata geçirdiğimiz Odamax.com, binlerce tesis ile misafirlerine online rezervasyon hizmeti sunuyor. Türkiye ve dünya genelinde binlerce tesisi, kullanıcılar için ulaşılabilir kılan dijital platform, hem iş hem de tatil amaçlı tüm seyahatlere konfor katacak sayısız tesis alternatifi ile hizmet veriyor. Odamax.com'da zincir oteller ve resort tesislerin yanı sıra butik otel, apart, pansiyon gibi her bütçeye ve zevke özel seçenekler sunuyoruz. Odamax.com'un 2018 yılı başı itibariyle çok ciddi anlamda hem içerik hem raftaki ürün hem de fiyat standardı olarak misafirlerin beğenisine sunacağımız önemli bir rezervasyon kanalı haline getirmeyi hedefliyoruz."
YURTDIŞINDA KUR ETKİSİ VAR
Yükselen döviz kurlarının tüketicinin yurtdışına seyahat isteğini frenlemediğini aktaran Özbek, ancak daha uygun olanın ya da tatil süresinin kısaldığını kaydetti. Özbek, "Yani tüketici tatilden vazgeçmiyor ama 7 günlük bir tur yerine 4-5 günlük bir turu tercih ederek yine de tatillerini gerçekleştiriyor" bilgisini verdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.