Çarşamba 20.12.2017
Son Güncelleme: Çarşamba 20.12.2017

Endüstri 4.0’da pilot uygulama aşamasındayız

TÜSİAD’ın hazırladığı bir rapora göre iki firmadan biri dördüncü sanayi devrimi Endüstri 4.0’ın farkında. Ancak dönüşümü sağlayanların sayısı az ve ‘pilot’ uygulama aşamasında

Dünya sanayisindeki dördüncü devrimi simgeleyen Endüstri 4.0'da Türk firmaları oldukça istekli. Firmaların yüzde 51'i konuyla yakından ilgilenirken yüzde 44'ü dijital dönüşüm hakkında bilgili. Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği'nin (TÜSİAD) 'Türkiye'nin Sanayide Dijital Dönüşüm Yetkinliği' araştırmasına göre sürecini tamamlamış firmaların sayısı yeterli değil. Ancak birçok firma da 'pilot' uygulama aşamasında. Cirosu 250 milyon TL'nin üzerinde olan firmaların dijital dönüşüm yetkinlik oranı yüzde 50. Endüstri 4.0'a geçişte en büyük engeller ise yatırım maliyetinin yüksekliği ve yatırımın geri dönüşümünün belirsizliği. Raporda, Türkiye'nin, gerek yüksek teknolojili ürün ihracatının gerekse Ar-Ge yatırımlarının GSYH'ye oranı göz önüne alındığında, sanayide dijital dönüşüm yarışına yetişebilmek için uzun bir yol olduğu belirtildi.

6.1 MİLYARLIK KAYNAK
Raporun tanıtım toplantısında konuşan Kalkınma Bakanı Lütfi Elvan, "Sanayinin yetkinlik setine uygun insan kaynağı için sanayi-akademi etkileşimini güçlendirmemiz, yeni eğitim programları tasarlamamız gerekiyor" dedi. Elvan, yenilikçi girişimciler için bugüne kadar Kalkınma Bakanlığı tarafından 6.1 milyar TL kaynak tahsis edildiğini de vurguladı.

DOLAR 4.0'I GERİDE BIRAKMANIN YOLU SANAYİ 4.0
TÜSİAD Başkanı Erol Bilecik ise "Dördüncü sanayi devrimi, gümbür gümbür geliyor. Doların 4.0 olduğu günleri geride bırakmanın bir yolu var, Endüstri 4.0'ı yakalamak" dedi. Bilecik, "Birinci, ikinci, üçüncü sanayi devriminde maalesef dünyanın bir miktar gerisinde kaldık. İnanıyorum ki bu defa 'Geç kaldık' demeyeceğiz. Adapte olmamız gereken yeni devrim, 'dört dörtlük' bir devrimdir" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.