Çarşamba 20.12.2017
Son Güncelleme: Çarşamba 20.12.2017

Ulaştırmaya 144 milyar $ yatırım

Hükümet, kara, hava ve denizcilik sektöründe yaptığı 144 milyar dolarlık yatırımla Türkiye'ye ulaştırma alanında çağ atlattı. 2003-2017 yılları arasında karayollarına 76 milyar dolar, demir yollarına 22 milyar dolar, hava yollarına, 9 milyar dolar, denizcilik sektörüne 2 milyar dolar, haberleşme sektörüne ise 35 milyar dolar yatırım yapıldı. Bu yatırımların gayrisafi yurt içi hasılaya etkisi ise 286 milyar doları buldu. Yatırımlarla her yıl oluşturulan ilave istihdama katkı ise yaklaşık 639 bin kişi olarak gerçekleşti.
DEVRİM NİTELİĞİNDE
AK Parti iktidarı döneminde hızlı trenle tanışan Türkiye, demiryolu alanında da devrim niteliğinde bir dönüşüm yaşadı. Yıllık bütçesi 488 milyon lira olan sektör, yıllık 14 milyarlık bütçeye kavuşurken, bugüne kadar sektöre Kalkınma Bakanlığı'nın yeniden değerleme oranları dikkate alındığında toplamda 66 milyar lira yatırım yapıldı. Bin 213 kilometresi yüksek hızlı tren hattı olmak üzere 10 bin 959 kilometrelik demiryolu hattı 12 bin 608 kilometreye çıkarıldı. 3 bin 971 kilometrede ise çalışmalar devam ediyor.
Yapılan 144 milyar dolarlık yatırımla 2016'da 11 milyar dolarlık tasarruf sağlandı. 2017'de karayollarını rahatlatmak için 42 adet tünel yapılırken, bunların uzunluğu 87 kilometre olarak gerçekleşti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.