Cuma 22.12.2017
Son Güncelleme: Perşembe 21.12.2017

Ortak başarı hikâyeleri yazmaya hazırız

Türkiye’deki İhracatçılar Meclisi’nin benzeri olan MNKH, iki ülke işadamlarını buluşturarak dünyada birlikte iş yapmak için çalışıyor. MNKH CEO’su Zsanett Olah, “Çalışmalarımızla başarı hikâyeleri yazdık, yenileri için çalışıyoruz” dedi

Macaristan Ulusal Ticaret Ajansı (MNKH) CEO'su Zsanett Olah yazdı:
Değerli Okuyucular, müstakbel iş ortaklarımız, Macaristan Ulusal Ticaret Ajansı'nın CEO'su olarak hepinize bu Macaristan özel ekine hoşgeldiniz demek isterim.
Türkiye'nin önde gelen kamuoyu belirleyicisi olan Sabah Gazetesi'nin Macaristan hakkında 30 sayfaya yakın bu özel ekinde bize kendi değerlerimizi tanıtma fırsatı vermesinden büyük onur duydum.
Okuyucular burada gastronomiden kültürel değerlere, karşılıklı ticaretten ekonomiye kadar Macaristan'a özgü bir çok ilginç bilgiye erişecekler ve ülkelerimiz arasında çeşitli alanlarda potansiyel işbirliği fırsatlarını görecekler.
Macaristan ve Türkiye arasındaki ticaret hacmi nasıl arttırılabilir?
Küresel ekonominin yapısı gözlerimizin önünde değişim göstermekte ve uluslararası ticaretin merkezi Batı Avrupa ve Kuzey Amerika'nın gelişmiş pazarlarından gitgide Asya'ya kaymaktadır.
Rekabetin içinde kalabilmek için her ülke dünya ekonomisinin trendlerine ayak uydurmak zorundadır. Macaristan'ın da bu uluslararası ekonomik gelişmelere yanıtı Avrasya Bölgesi ve Türkiye'nin önemli bir rol üstlendiği doğu ve güneye açılım şeklindedir.
Yeni dış ekonomik politikamız neticesinde Macaristan'ın ihracat hacmi geçtiğimiz iki sene içinde geçmiş tüm rekorları kırmıştır ve hedefimiz bu trendi uzun vadeye taşımak ve ihracatımızı daha da geliştirmektir.
Macaristan, bir Avrupa Birliği (AB) üyesi olarak yaklaşık 500 milyonluk nüfusa sahip bir pazar olan Avrupa'ya mükemmel kalitedeki ürünlerini, yüksek katma değerli hizmetlerini ve gelişmiş teknolojilerini sunmaktadır.
Bununla beraber, Avrupa pazarında başarı göstermiş tüm ürün, hizmet ve çözümlerimizi Türkiye dahil mümkün olan en fazla sayıda ülkeye de sunmayı hedefliyoruz. Coğrafi konumu ve 80 milyona yakın nüfusu ile Türkiye bizim için bölgenin en önemli ticari ve lojistik merkezlerinden biri konumundadır.
Macar işletmeler Türk ekonomisinin daha da gelişmesi için uluslararası ölçekte rekabetçi bilgi, uzmanlık ve teknolojiyi sağlayabilir. Bunu istatistiki olarak da kanıtlamak mümkündür zira ülkelerimiz arasındaki ticaret hacmi 2012-2016 döneminde yüzde 30 artış göstermiştir.
Macaristan Ulusal Ticaret Ajansı bu hedeflere erişimde nasıl katkı sunabilir?
Şu ana dek elde ettiğimiz başarı bize güven vermektedir ancak inanıyorum ki tüm bu ilişkiler daha da geliştirilmeli, derinleştirilmeli ve güçlendirilmelidir.
Macaristan Dışişleri ve Dış Ticaret Bakanlığının bağlı kurumu olarak görev yapan Macaristan Ulusal Ticaret Ajansı bu konuda aktif rol oynamaktadır.
Hedefimiz yüksek katma değerli ve uluslararası alanda rekabetçi ürün ve hizmet üreten firmaların ihracat başarılarını arttırmaktır.
Faaliyetlerimiz 2 temele dayanır: Bir tarafta yurtdışındaki 43 ticaret merkezimiz ile pazarları araştırıyor ve Macar firmaların yararlanabileceği iş fırsatlarını belirliyoruz. Diğer tarafta ise Macaristan'daki yaygın iletişim ağımız sayesinde yurtdışı pazarlarda başarılı olabileceğine güvendiğimiz firmaları tespit ediyoruz.
Hedefimiz Türk işletmeleri daha önce gelişmiş pazarlarda başarıları kanıtlanmış Macar teknoloji çözümleri, yüksek katma değerli hizmetler ve mükmmel kalitedeki ürünlerle buluşturmaktır.
Kurumumuz İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Gaziantep olmak üzere beş şehirde faaliyettedir ve binlerce güvenilir ve kaliteli Macar firmanın ürün ve hizmetlerini Türk firmalarına sunmaktadır.
Macar firmaların ürün ve hizmetleri hedef ülkenin gelişme politikalarıyla uyumlu hale getirilmiş ve ihtiyacın belirlenmesinden nihayi uygulamaya dek tüm aşamaları kapsayacak detaylı bir proje yönetimi ile sunulmaktadır. Bunların neticesinde Macar firmalar merkezi ve yerel yönetimlerin kalkınma projelerinde verimli bir şekilde yer almaktadırlar.
Biliyoruz ki iş bağlantılarının kurula bilmesi için iletişim ve sunulan ürünlerin pazarda doğru pozisyonlanmaları vazgeçilmezdir.
Bunun için de fuarlara katılım, iş forumları ve iş görüşmeleri organizasyonlarımız sürekli olarak bizi ileriye götürmektedir.
Hedefimize ilerlerken 2017 yılında Türkiye'de sağlık, IT/Güvenlik, gıda, makina, otomotiv, akıllı şehir ve hafif sanayi alanlarında 60'a yakın ticari ve ekonomik organizasyonda, iş forumunda ve fuarda yerimizi aldık ve Macar firmalarını temsil ettik.
Çalışmalarımızın sonucu olarak ortak başarı hikayelerimizi yazdık. Bizim hizmetlerimizle Türkiye'nin önde gelen konserve frmalarından biri ile Macar konserve gıda üreticisi arasında 1.1 milyon Euro tutarında ticaret anlaşması yapıldı.
Bir diğer örnek ise orta ölçekli Macar bir işletmenin Türkiye'de kendisine distribütör bulması ve yaklaşık çeyrek milyon Euro'luk satış gerçekleştirmesidir.
Bunların yanı sıra arşiv yazılımları ve kütüphane dijitalizasyonunda veya medikal alanda da ortak başarılara imza attık.
Umuyorum ki Macaristan ve Türkiye arasındaki ekonomik ilişkiler güçlenerek artar ve siz değerli okuyucularla bir gün iş ortaklarımız olarak tanışma fırsatı bulurum.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.