Cuma 22.12.2017
Son Güncelleme: Cuma 22.12.2017

Şehri değil markayı yönetin

Gelişen Kentler Zirvesi’nin sonuç bildirgesi yayımlandı. Bildirgede Antalya’nın bir şehir olarak değil marka olarak ele alınması ve dönüşümde tüm tarafların ortak hareket edip şehri vizyoner bir bakışla kalkındırması gerektiği ön plana çıktı

Türkiye'nin Gayrimenkul Platformu GYODER, Gelişen Kentler Zirvesi-Antalya'nın Sonuç Bildirgesi'ni açıkladı. Zirvede ortaya çıkan tespitler ve bu tespitlere yönelik çözüm önerilerinin sıralandığı Sonuç Bildirgesi'nde; turizmin başkenti Antalya'nın, bir şehir olarak değil, marka olarak yönetilmesi gerektiği vurgulandı.
Şehirleri dönüştürüp geliştirirken, sonuçlar kadar süreçleri de yönetebilmenin, yatırımlarda doğru hedefler koymayı ve bu hedeflere ulaşmayı kolaylaştırdığının belirtildiği Sonuç Bildirgesi'nde, akıllı şehirler yaratmak ve yaşam kalitesini yükseltmek adına, yönetimlerin vizyoner bakış açısı ile hareket etmesi ve toplumu doğru yönlendirmesinin çok önemli olduğuna dikkat çekildi.
ÇÖZÜM ÖNERİLERİ GELDİ
Sur Yapı'nın zirve sponsoru, Halk GYO'nun stratejik ortak, Kuzu Grup'un ana sponsor, REIDIN'in rapor sponsoru ve Sabah gazetesinin ana basın sponsoru olduğu zirvede; ayrıca kente ışık tutacak güncel bilgiler içeren 'Antalya İli Yatırım Alanları Vizyon Raporu' paylaşıldı.
Genel olarak gayrimenkul ve turizm sektörü başta olmak üzere, Antalya'nın potansiyel yatırım olanaklarının ve kruvaziyer turizmin gelişmesine yönelik gerçekleştirilen yatırımların değerlendirildiği zirvede ortaya çıkan tespitler ve bu tespitlere yönelik çözüm önerilerinin sıralandığı bildirgede şu başlıklar öne çıktı:
İSTANBUL'UN YÜKÜNÜ EN ÇOK ANTALYA ALIR
Antalya, İstanbul'un üzerindeki yükün yarısını alabilecek en büyük potansiyel şehir.
Mega projelerle altyapısı güçlenen Antalya'da, turizm sektörünün yanı sıra, inşaat, sanayi, tarım, ihracat ve yatçılığın, yatırım yapılabilecek sektörler arasında yer alacağı öngörülüyor.
Mega projelerden Kruvaziyer Liman, avantajlı konumuyla, deniz turizminin önemli ölçüde büyümesini sağlayacak.
Konyaaltı Sahil Projesi ise dünyanın sayılı plajlarından biri olan Konyaaltı Sahili'ni daha da güzelleştirecek.
Boğaçay Havzası ve Yakın Çevresi Projesi'nde 462 yat kapasiteli marina, rekreasyon alanları, çiftlik ve kıyı kasabası, restoran, park ve yeşil alanların yer alması, Antalya için önemli bir adım. Kurulacak film stüdyoları ile Antalya'nın sinema endüstrisinin merkezi olması amaçlanıyor.
Antalya inşaat ruhsatlarında Bursa'dan sonra 5'inci, konut satışında 4'üncü sırada yer alıyor.
2 milyon 328 bini aşan nüfusuyla Türkiye'nin en kalabalık 5. şehri olan ve 54 bin 755 yabancının yaşadığı Antalya, Türkiye genelindeki konut satışlarında yüzde 4.3 paya sahip. Yabancılara yapılan konut satışlarında da İstanbul'dan sonra ikinci sırada.
Antalya'daki ticaret sektörü toplam gelirlerin yüzde 34'ünü oluşturan önemli bir ağırlığa sahip. 2016 yıl sonu itibarıyla Türkiye genelindeki 3 bin 641 adet turizm işletmesi belgeli konaklama tesisinin yüzde 20.74'ü Antalya'da bulunuyor. Antalya'da 2016 yılında tesis doluluk oranı yüzde 47.6 seviyelerinde ölçülüyor.
Türkiye'ye giriş yapan 25.3 milyon turistin yüzde 23'ü Antalya'da konaklıyor. En yoğun talep, Rusya, Almanya ve Ukrayna'dan geliyor.
Türkiye ve Türkiye bankacılık sisteminde kredilerin yüzde 17'si inşaat sektörüne veriliyor ve gayrimenkul güçlü bir yatırım aracı olarak değerlendirilmeye devam ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.