Pazartesi 25.12.2017
Son Güncelleme: Pazartesi 25.12.2017

Üç Avrupalı’dan ikisi otonom araçlara karşı

Otomotiv dünyasının geleceğinde sürücüsüz yani otonom araçlar var. Kendi kendine hareket edebilen otonom araçların 5-10 yıl içinde yollara çıkması bekleniyor. Ancak yapılan bir araştırma tüketicilerin otonom araçlara sıcak bakmadığını ortaya koydu. Mazda Drive Together kampanyasının bir parçası olarak başlatılan Ipsos araştırmasına göre, üç Avrupalıdan ikisi sürücüsüz otomobiller yaygınlaşsa bile araç kullanmaya devam etmek istiyor. Avrupa'daki önemli pazarlarda 11 bin kişinin katılımıyla gerçekleşen ankette, sürücülerin ortalama yüzde 66'sının sürücüsüz araçlar yaygınlaşsa bile direksiyon başında kalmak istediklerini ortaya çıkardı. İngiltere, Almanya, Avusturya ve Polonya'da bu değer yüzde 71'lere ulaştı. Araştırma, sürücülerin sadece yüzde 33'ünün "otonom araçlara" sıcak baktığını gösterdi. Bu oran Fransa ve Hollanda'da yüzde 25'e düşüyor.
DUYGUSAL BAĞ VAR
Araştırma ayrıca, otomobil ve sürücü arasında önemli bir duygusal bağ olduğunu ortaya koyuyor: Sürücülerin ortalama yüzde 69'u "gelecek nesiller araç kullanmaya devam etme seçeneğine sahip olmayı umuyor" seçeneğini işaretledi.
Otomobil kullanmayı spora tercih ediyor
Diğer etkinliklerle karşılaştırma yapıldığında yüzde 37'lik kısmının otomobil kullanmayı bilgisayar oyunlarına, yüzde 23'ünün ise dışarıda eğlenmeye ya da spor yapmaya tercih ettiği görülüyor. İngiltere'de yüzde 37'lik kısım spor yapmaktansa otomobil kullanmayı tercih ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.