Cuma 29.12.2017

Gıda perakendecisi de büyümeye odaklandı

2023’e her yıl yüzde 10 büyüme hedefiyle ilerleyen gıda perakendecileri, hayata geçirilecek yasal düzenlemelerle belirlenen hedefleri yakalayacaklarını belirtiyorlar

Organize perakende sektörü her yıl Türkiye ekonomisinin yıllık yaklaşık 2.5 katı oranındaki büyümesini sağlam dinamiklerle sürdürüyor. Perakende sektörünün sahip olduğu 663 milyar TL' lik ciro hacminin 217 milyar TL'lik kısmı ise organize perakende sektöründen geliyor. Perakendenin gıda kanadı ise artan fiyatlar, yükselen giderler ve siyasi konjonktürün yarattığı sıkıntılara rağmen 2023'e belirledikleri hedefleri bozmadan gidiyor. BİM, Metro, Carrefour, Migros, Şok, Uyum, Makro gibi zincir marketleri bünyesinde barındıran Gıda Perakendecileri Derneği'nin Başkanı Mustafa Songör, "95 milyar dolarlık ciroya ulaşan, Türkiye'nin hemen hemen her şehrinde yaklaşık 29 bin satış noktasında ve 270 binin üzerinde çalışanı bünyesinde barındıran derneğimiz ülkenin büyümesine paralel olarak en az yüzde 10 büyüyerek 2023'e ilerliyor. Hükümetin hayata geçireceği yasal düzenlemelerle birlikte belirlediğimiz hedeflere yürümeyi sürdüreceğiz" dedi.
70 MİLYAR TL CİRO
16 perakende derneğinin çatı örgütü olan ve 30 milyon liralık ciroyu temsil eden yerel marketlerin temsilcisi Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Başkanı Mustafa Altunbilek ise, "TPF olarak yıllar önce kendimize önemli bir hedef belirledik. 2023 yılına kadar 70 milyar TL cirosal büyüklüğe ulaşmayı hedefliyoruz. Bu hedefimizde herhangi bir değişiklik yok" dedi. Bu yolda bazı beklentileri olduğunun da altını çizen Altunbilek, "Hükümetimizden, ilgili bakanlıklarımızdan, yerel işletmelere rekabet avantajı sağlayacak önlemler alınması beklentisindeyiz. Bu beklentilerimizin başında da KDV düzenlemesi var" dedi.
DEĞİŞİME ODAKLANDIK
Federasyon olarak 2017 yılı için temkinli ve verimli kaynak kullanımının ön planda olacağı bir yıl öngördüklerini, yerel zincirler olarak her ne kadar rekabet koşulları giderek sertleşse de 2017 yılına yine çift haneli büyüme hedefi ile başladıklarını dile getiren Altunbilek, "Yayımlanan rakamları incelediğimizde, sektörümüzün büyüme rakamları, Türkiye'nin büyüme rakamları ile hemen hemen aynı orantıda. Ulusal ve indirim marketleri karşısında sayısal büyümeye değil pazardaki değişime odaklandık" dedi. Altunbilek şu bilgileri verdi: "Türkiye genelinde 334 üyesi, 3 bin 478 satış noktası, 67 bin çalışanı ve 2 milyonu aşkın metrekare alana sahip olan yerel zincirler olarak bu yaklaşımımız ile 30 milyar TL'yi aşkın ciroya ulaştık. Toplam market grupları içerisinde istihdam payımız yüzde 40'a, satış payımız yüzde 35.3'e, toplam gıdadaki yerellerin satış payı ise yüzde 9.8'e ulaştı. Tüm çalışanlarımızın aynı seviyede hizmet verebilmeleri, güçlü donanıma sahip olabilmeleri için tabiri yerindeyse Türkiye'yi karış karış dolaşıyoruz. Yeni teknolojilere yatırım yapıyor, üyelerimize, çalışanlarımıza, üreticimize, tedarikçimize, iş ortaklarımıza, marketlerimizden alışveriş yapan müşterilerimize değer yaratmak için çalışıyoruz."
BİRLİK VURGUSU
Yerel Zincirler Buluşuyor etkinliği başta olmak üzere, Türkiye genelinde gerçekleştirdikleri vizyon toplantılarıyla yerel zincirlerin, üreticinin ve sektörün sorunlarına çözüm aradıklarını ifade eden Altunbilek, "Bu yaklaşımımız, hayata geçirdiğimiz projeler, gurbetçi yerel market zinciri sahibi meslektaşlarımıza, kardeşlerimize de örnek oldu. Danimarka, İsveç, Norveç, İskandinav ülkeleri, Litvanya, Hollanda, Belçika, Fransa, Avusturya, Almanya ve İngiltere olmak üzere 11 ülkeden, 350'yi aşkın marketi temsil eden 35 kurucu üye ile Avrupa Türk Perakendeciler Birliği kuruluşu için çalışma başlatıldı. Birlik, 15 milyar euroluk pazarı temsil ediyor. Avrupa'daki yerel zincirlerde 90 bin kişi istihdam ediliyor. Dev markalarla rekabet ediyorlar. Kurumsallaşma çalışmaları, düzenleyeceğimiz eğitimler, organizasyonlarla Avrupa'da da güçlü bir yerel perakende zincir birliği oluşacak. Önümüzdeki birkaç haftalık süreçte İsviçre, Macaristan, Polonya'dan da yeni üyeler eklenecek."
"2018 yıl sonunda Avrupa'da 5 bin Türk yerel marketin paylaştığı 15 milyar euroluk pazarın yüzde 10 büyütülmesi hedefine daha etkin ve verimli, sürdürülebilir gelişim sağlanması için bilgi paylaşımında bulunarak destek olacağız" diyen Altunbilek, "Yerel zincirler olarak 2018'de ciroda yüzde 12, mağaza sayısında yüzde 5, istihdamda ise yüzde 3 büyümeyi hedefliyoruz" ifadelerini kullandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.