Giriş Tarihi: 29.12.2017

Halkbank KOBİ kredilerinin payını artıracak

KGF kefaletli kredi kullandırımında, 20 milyar TL’yi aşarak sektör lideri olduklarını belirten Halkbank Genel Müdürü Osman Arslan, “Kredilerimiz içinde KOBİ’lerin payı halen yüzde 35’ler seviyesinde, bu payımızı artırmayı öngörüyoruz” dedi

"Halkbank olarak güçlü kaynak yapımız, yaygın mevduat tabanımız ve sahip olduğumuz likidite imkânlarıyla Türkiye ekonomisi içindeki aktif rolümüzü güçlendirdiğimiz bir yılı daha geride bıraktık" diyen Halkbank Genel Müdürü Osman Arslan, ekonomik reformların tamamlayıcısı olma misyonlarıyla verimliliğe ağırlık verdikleri bu dönemde, eylül sonu itibarıyla, toplam mevduatı geçtiğimiz yıl sonuna göre yüzde 23.8 oranında artırarak 186 milyar TL'ye yükselttiklerini söyledi.

AKTİFTE % 20.9 BÜYÜME
Arslan, bilanço büyüklüklerini ise yüzde 20.9 oranında artırarak 279.7 milyar liraya taşıdıklarını, aynı dönemde mevduatta büyüme sağlarken gerçekleştirdikleri tahvil ihraçlarıyla kaynaklarını çeşitlendirdiklerini ifade etti. Türkiye'nin büyüme rekoru kırdığı bu dönemde, gayri nakdi kredileri de içeren toplam kredilerinin 248.2 milyar TL'ye ulaştığına dikkat çeken Arslan, "Nakdi ticari kredilerimiz, aynı dönemde yüzde 21.4 artarken, KOBİ kredileri alanındaki pazar payımız da yüzde 14.4'e yükseldi. Özkaynaklarımızın yüzde 13.9 oranında arttığı bu dönemde 3 milyar TL net kâr elde ettik" dedi.

KGF'DE SEKTÖR LİDERİ
Halkbank olarak kurucu ortakları arasında yer aldıkları Kredi Garanti Fonu'nun (KGF) da ekonomiye önemli bir hareketlilik sağladığına dikkat çeken Arslan, "Biz de kullandırdığımız kredilerle KGF kefaletli krediler alanında önemli bir başarıya imza attık. Eylül 2017 itibarıyla KGF kefaletli kredi kullandırımında, 20 milyar TL'yi aşarak sektör lideri olduk. KOBİ kredilerimizin de dâhil olduğu nakdi ticari kredilerimizi 2016 yılsonuna göre yüzde 21.4 artırdık. Yılın 9 aylık döneminde üreten Türkiye'nin güçlü bir destekçisi olarak KOBİ kredileri alanındaki pazar payımızı da yüzde 14.4'e taşıdık" diye konuştu.

1.300 GENCE İSTİHDAM
Başarılarla kapattıkları 2017'nin ardından güçlü bir motivasyonla yeni yıla hazır olduklarının altını çizen Arslan, sözlerini şöyle sürdürdü: "Belirlediğimiz hedeflerin ekseninde her zaman daha iyisini yapma anlayışı bulunuyor. 2018 yılı vizyonumuzun temelinde ise etkin kaynak kullanımı ve finansal istikrara dayalı bankacılık anlayışı olacak. Toplam kredilerimiz içinde KOBİ kredilerinin payı şu an yüzde 35'ler seviyesinde, bu payımızı artırmayı öngörüyoruz. Yeni yılda bin 300 gencimizi daha Halkbank ailesine kazandırarak 80. yaşımıza daha güçlü bir aile olarak adım atacağız."

DİJİTALDE MÜŞTERİ SAYISI % 25 ARTTI
Halkbank olarak güçlü performanslarını mobil ve dijital bankacılık alanlarına da taşıdıklarını ifade eden Genel Müdür Arslan, "Halkbank Mobil, bu alanda sunduğumuz hizmetlerin başında geliyor. Bankamızda sadece son bir sene içinde dijital bankacılık kanallarını kullanan müşteri sayısı yüzde 25 arttı. Dijital kanallar içinde yalnızca Halkbank Mobil'den hizmet almayı tercih eden müşterilerin oranı ise yüzde 50 seviyesinde. Optimizasyon çalışmalarımızın sonucunda, Halkbank Mobil ve internet bankacılığı kullanım oranlarımız 2017 yılının ilk 10 ayında yaklaşık olarak yüzde 30 oranında artış gösterdi. Dijital ve mobil bankacılık yatırımları yeni yılda da önceliklerimiz arasında olacak. Bu alanlarda fark yaratan yatırımlar yaparak ve müşterilerimizin hayatlarını kolaylaştıracak hizmetlerimizi çeşitlendireceğiz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.