Cuma 29.12.2017

Hızlı internet ekonomiyi büyütüyor

Türk Telekom CEO’su Paul Doany, genişbant penetrasyonunda kaydedilen her yüzde 10’luk artışın dünya GSYH’sına yüzde 1.4’e varan bir katkı sağladığını kaydetti. Doany, 2023 vizyonuna destek için altyapıya yatırımın önemine vurgu yaparak, konuyu SABAH’a değerlendirdi

Hükümetin 2023 vizyonu çerçevesinde, Türkiye'nin potansiyelini tam anlamıyla gerçekleştirerek hayal ettiği bir ülke olması yolunda çok değerli adımlar atılıyor. Cumhuriyetimizin 100. yılını kutlayacağımız 2023'e yaklaşırken, Bilgi ve İletişim Teknolojileri sektörü, inovasyon ve teknolojinin asıl yaygınlaştırıcısı olmasıyla ekonomik kalkınmada oldukça kritik bir role sahip. Türk Telekom İcra Kurulu Başkanı (CEO) Paul Doany konuyla ilgili olarak şunları söyledi: "Rakamlarla ifade etmek gerekirse; sektörde gerçekleşen her yüzde 1'lik büyüme, kişi başına düşen milli gelirde yüzde 1.8'lik bir artış yaratırken, genişbant penetrasyonunda kaydedilen her yüzde 10'luk artış, dünya GSYH'sına yüzde 1.4'e varan bir katkı sağlıyor. 2023 vizyonunda, hükümetimizin ortaya koyduğu hedeflerin her birinin merkezinde inovasyonun olduğunu görüyoruz. Bu yönüyle 2023 vizyonu, her alanda dijital dönüşümü gerçekleştirmiş, teknolojiyi sadece alan ve kullanan değil, üreten ve hatta ihraç eden bir ülke konuma gelmiş bir Türkiye'yi tarif ediyor. Hükümetimizin 2023 vizyonu bilgi ve iletişim teknolojileri harcamalarının milli gelirdeki payının 2023'te yüzde 8'e çıkarak 160 milyar dolara ulaşmasını öngörüyor. Biz de Türk Telekom olarak tüm çalışmalarımızı inovasyon ve teknolojinin, hayal ettiğimiz 2023 Türkiye'sinin kapılarını açacak anahtar olduğu inancıyla bilgi ve iletişim teknolojilerini yurdun dört bir yanında yaygınlaştırarak gerçekleştiriyoruz."

YERLİ BİLİŞİM YERLİ HİZMET
2023 hedeflerinden 'Yerli bilişim yerli hizmet' çerçevesinde, 2023'te bilişim sektöründe yerli ürün ve hizmet kullanımının yüzde 50'ye, Ar-Ge harcamalarının ise GSYİH'nin yüzde 3'ü seviyesine çıkarılması amaçlanıyor. Doany, "Biz de 2023 yılının Türkiye'si için, en ileri teknolojileri milli kaynaklarla geliştirmek ve ülkemizin ihtiyaç duyacağı yeni nesil teknoloji altyapısını kendi kaynaklarımızla sunmak için çalışıyoruz. Bu kapsamda Ar-Ge alanında faaliyet gösteren iştirakimiz Argela ile Türkiye'nin ilk 5G Mükemmeliyet Merkezi'ni Şubat 2017'de Ankara'da açtık. Türk mühendisliğinin gelişmesi adına önemli bir fırsat olan merkezde, milli 5G teknolojilerinin geliştirmesi ve siber güvenliğin millileştirilmesi için çok değerli projeler üretiliyor olacak" dedi. Yüksek hızlı internetin yaygınlaştırılması hedefi çerçevesinde, genişbant erişim altyapısının nüfusun tamamını kapsayacak şekilde ve 2023'te sabit genişbant abone sayısının 30 milyona çıkarılması hedefleniyor.

TÜRK TELEKOM'UN 5 YILLIK STRATEJİK PLANI
Doany şirketin 5 yıllık stratejik planıyla ilgili şu bilgiyi verdi: "Pek çok telekom şirketinin üçer yıllık stratejik planlar hazırladığı bir dönemde, biz Türk Telekom olarak 5 yıllık bir stratejik plan hazırladık. Bu, Türkiye'nin geleceğine, şirketimizin pozisyonuna ve büyüme potansiyeline olan güvenimizin bir göstergesi. 5 yıllık stratejik plan kapsamında şirketimiz, iki önemli alana odaklanacak:Bir yandan ülkemizdeki her bireyin günlük hayatına dokunan yeni ürün ve hizmetlerimizle ana faaliyet alanımızda karlı büyümemizi sürdüreceğiz. Bu kapsamda kitlesel pazarda internet ve mobilde daha hızlı büyüyeceğimiz bir döneme giriyoruz. Mevcut altyapımızı kullanarak daha uygun koşullarda internet hizmetini, daha fazla sayıda eve ulaştırmayı hedefliyoruz. Ciddi bir maliyet avantajı yakalayacağımız bu alanda Türkiye'de yüzde 48 seviyelerinde olan internet penetrasyonunun yüzde 70'lerdeki AB ülkeleri seviyelerine yükseltilmesine katkı sağlamayı amaçlıyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.