Cuma 29.12.2017
Son Güncelleme: Cuma 29.12.2017

KOBİ’ler Sanayi 4.0’a hazır

Küresel ekonominin yeni mottosu Endüstri 4.0, en fazla KOBİ’lerin ve girişimcilerin işini kolaylaştıracak. Birçok firma şimdiden yeni nesil yatırımlara hız verirken gelecek yatırımlarını da bu felsefeye göre dizayn ediyor

Dünya ekonomileri 4. Sanayi Devrimi'nin start alması ile geleneksel üretim modellerinden hızla uzaklaşmaya başladı. Endüstri 4.0 olarak tabir edilen yeni dönem, bilinen tüm kalıpları bir tarafa atarak yeni bir sanayi modeli sunuyor. Uzmanlara göre bu süreç, kendini güncellemeyen KOBİ'lerden epey kurban alacak. 4.0'ın şifrelerini çözen şirketlere ise küresel fırsatların kapıları ardına kadar açılacak. Buradan yola çıkan birçok şirket yeni nesil yatırımlar için yola çıkmış durumda. Son veriler teknoloji yatırımlarında hızlı bir yükseliş olduğuna işaret ediyor. Türkiye'de bir önceki yılın aynı dönemine göre yüksek teknoloji transferinden yüzde 24'lük bir artış var. Endüstri 4.0 felesefisyle hayata geçen bu yatırımlar firmaların küresel rekabetteki en büyük avantajı olacak.
5 KRİTİK FORMÜL
Dünya ekonomileri geleneksel üretim modellerinden hızla uzaklaşıyor. Endüstri 4.0 olarak tabir edilen yeni dönem, bilinen tüm kalıpları bir tarafa atarak yeni bir sanayi modeli sunuyor. Uzmanlara göre bu süreç, kendini güncellemeyen KOBİ'lerden epey kurban alacak. 4.0'ın şifrelerini çözen KOBİ'lere ise küresel fırsatların kapıları ardına kadar açılacak. Yeni nesil sanayi anlayışına geçişte KOBİ'lerin en fazla yaptıkları hatanın başında konuyu bir teknoloji yatırımı olarak görmeleri geliyor. Oysa 4.0 endüstri kavramı işdünyası zihninde psikolojik bir devrimi de içeriyor. Başarı üzerine yazdığı kitaplarla tanınan Mümin Sekman, yeni kitabı Başarı Bilimi'nde, 4.0 endüstriye hazırlanmak isteyen ve iş hayatında başarılı olmak isteyen KOBİ'lere önemli fırsatlar sunuyor. İşte 4.0 KOBİ olmanın 5 altın formülü...
ZİHİNSEL DÖNÜŞÜM ŞART
Florida Üniversitesi Psikoloji Profesörü K. Anders Ericsson kendi alanında en iyi olan insanları incelediğinde, mesleki mükemmellik noktalarına ulaşmadan önce, en az 10 bin saat bilinçli egzersiz yaptıklarını ortaya çıkardı. Bir işi 10 bin saat yapmak değil, daha iyi nasıl yapabileceğine kafa yorarak yapmak insanları başarıya götürüyor.
?MAKİNELERİNİZİ KONUŞTURUN
Endüstri 4.0'ın en basit kuralı makinelerin akıllandırılması ve kendi aralarında iletişim kurabilmesinden geçiyor. Radyo frekansları veya sensör sistemleri ile makinler arası iletişimi sağlamak mümkün. Bu teknolojilerini kullanarak Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler'in (KOBİ) genel maliyetlerini yüzde 30'lara varan oranda aşağı çekmeyi başarıyor.
DİJİTAL FABRİKALAR KURUN
Yeni sistem, modüler yapılı dijital fabrikalarda, fiziksel işlemleri siber-fiziksel sistemler ile izleyerek, nesnelerin birbirleriyle ve insanlarla iletişime geçmesi üzerine inşa ediliyor. Yenilikçi bilişim teknolojilerinin endüstriyel süreçlerle entegre olmasını öngören Endüstri 4.0 akımı bütünleşik çözümler barındırıyor. Sanayinin geleceği konuşulurken artık üretkenlikten değil, büyük veri, nesnelerin interneti, robot ve otomasyon teknolojilerini kullanarak "akıllı fabrikalar" kurmaktan ve bu fabrikalarda akıllı ürünler üretmekten bahsediliyor. Özetle yeni yatırımlarınızı artık dijital fabrika altyapısı mantığına uygun olarak inşa edin.
ENTEGRE OLUN
İşletme verimliliğinin tanımı değişti. Artık endüstriyel üretim yapan şirketler, kendi organizasyonlarının ötesine bakıp tüketicileri ve dağıtıcıları üretim sürecine eklemeleri gerekiyor. Pazarlama ve yönetim altyapılarınızı da dijital fabrikanız gibi bir biriyle entegre ve sizden bağımsız iletişim kurar hale getirin.
SANATÇI GİBİ SÜSLEYİN
Yeni dönemde yatırımları ve başarılarınızı bilim gibi öğrenmek, sanat gibi uygulamak zorundasınız. İşinde başarılı olmak isteyen KOBİ'lerin bilim insanı gibi işini titizlikle öğrenmesi, filozof gibi işin üzerine etraflıca düşünmesi, sporcu gibi fikirlerini disiplinle uygulaması ve sanatçı gibi sonuçlarını süsleyerek sunması gerekiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.