Giriş Tarihi: 29.12.2017

Turist sayısı artar, kârlılığa odaklanmamız lazım

Prontotour Yönetim Kurulu Başkanı Ali Onaran, Türkiye’nin 50 milyon turist, 50 milyar dolar turizm geliri hedefini yakalayacağına olan inancının tam olduğunu belirtti. Sektörün 2017’de toparlandığını belirterek, “Bu yıl yüzde 28 büyüme yakaladık. Gelecek yıl da benzer oranlarda büyüme rakamlarını yakalarız. Bizim artık kârlılığa odaklanmamız lazım” şeklinde konuştu

Cumhuriyetin 100'üncü yaşını kutlamaya 5 yıl kala hükümet turizm hedefleri gaza düğmeye bastı. Bu kapsamda kasım ayında 3'üncü Turizm Şurası'nı düzenleyen Turizm Bakanlığı, yeni stratejiler için kolları sıvadı. 2023 hedeflerinin yakalanacağına dair inancının tam olduğunu belirten Prontotour Yönetim Kurulu Başkanı Ali Onaran, "Türkiye ekonomisi krizlerle mücadele edebilen bir yapıya kavuşmuş durumda. Üçüncü çeyrekte yüzde 11.1 büyüme oranı yakaladık. Yılsonu büyüme ortalamasının yüzde 7 olması bekleniyor. Ekonomideki büyümede istikrar ve sürdürülebilirlik çok önemli. Reel sektörde istihdamı ve üretimi artıran projelere odaklanmaya devam etmemiz gerekiyor" dedi. Büyümenin 2018'de de devam edeceğine inandıklarını belirten Onaran, gelecek yıl için yüzde 6 büyüme öngörüsünde bulundu.

YÜZDE 30 ARTIŞ YAŞANIR
Ekonomideki büyümenin her sektörde olduğu gibi turizme de pozitif yansıdığını belirten Onaran, şunları anlattı: "2017 Ocak-Ekim döneminde ülkemizi ziyaret eden yabancı ziyaretçi sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 28 arttı. Gelecek yıl da yüzde 30 oranında artış olacağını düşünüyoruz." Türkiye'nin cazip bir ülke olduğunu, belirten Onaran, "Ancak oda fiyatlarında hâlâ arzu edilen kârlılıklar yakalanmış değil. Önümüzdeki süreçte kişi başı turist geliri ve konaklama ücretlerindeki kârlılığı artıracak stratejilere odaklanmamız gerekiyor" diye konuştu.

HEDEF ÇİFT HANELİ BÜYÜME
2017'yi başarılı bir şekilde bitirdiklerini aktaran Ali Onaran, bu yıl birçok yeni projeye odaklandıklarını kaydetti. Onaran, "Yeni ürünler geliştirdik ve inovatif projelere odaklandık. Çocuklu aileler için yeni bir markayı hayata geçirdik. Teknoloji yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Bu yıl özellikle dövizdeki yükselişten tatil severlerin etkilenmemesi için çeşitli dönemlerde sabit kur kampanyaları yaptık" şeklinde konuştu. 2017'de yurtdışı pazarlardan getirdikleri turist sayısında azalma yaşandığını aktaran Onaran, iç pazardaki cirolarının ise yüzde 20 arttığı bilgisini verdi. 2018'de hem ciroda hem de kişi sayısında çift haneli büyüme hedeflediklerini anlatan Onaran, sözlerini şöyle sürdürdü: "2018'de çocuklu aileler, gençler, çeşitli meslek grupları için özel projeler geliştiriyoruz. Herkes seyahat edebilsin, yurtdışına gitmeyen kalmasın diye her bütçeye uygun tur paketleri hazırlıyoruz. Reklam ve pazarlama çalışmalarımızda farkımızı ortaya koyan projeler geliştiriyoruz. Öte yandan CRM ve dijitale dönük yatırımlarımızın hızla devam ediyor."

REKABET EDEBİLECEK ÜLKE SAYISI ÇOK DEĞİL
?
Pazar çeşitliliği ve turizmin farklı bölgelere yayılmasının ayrı bir önem taşıdığını anlatan Onaran, ana pazarların da güçlendirilmesi gerektiğini vurguladı. "Türkiye özellikle konaklama sektöründe önemli başarılara imza attı. Kalitesiyle dünya standartlarının üzerinde hizmet veriyor" diyen Onaran, kıyı otelleriyle fiyat/kalite dengesi açısından rekabet edebilecek ülke sayısının çok az olduğunu sözlerine ekledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.