Cuma 29.12.2017
Son Güncelleme: Perşembe 28.12.2017

Türkiye hazır giyim ihracatında 3. ülke olacak

2023 hedeflerine ulaşmak için 6 stratejik hamle belirlediklerini söyleyen İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, “Bu hamlelerle Türkiye hazır giyim ihracatında üçüncü ülke konumuna yükselecek” dedi

Toplam sanayi istihdamının yüzde 4.2'sini, imalat sanayi istihdamının yüzde 14'ünü karşılayan hazır giyim ve konfeksiyon sektörü sadece üretimde yarısı kadın olmak üzere 500 bin civarında istihdam sağlıyor. Sektör Türkiye'nin 81 ilinde üretiyor, 200'ün üzerinde ülkeye ihracat yapıyor. Yıllık 17 milyar dolar ihracat yapılan sektörde her yıl ortalama 14 milyar dolar net döviz girdisi sağlanıyor. Kilogram başına 20 dolar gelirle, katma değerli ihracatta da ilk üç sırada yer alıyor. Sektör, yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen 2023 hedeflerine tam gaz devam ediyor.
ÖDÜN VERMEDEN DEVAM EDİYORUZ
İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, "Bütün olumsuzluklara rağmen hedeflerimizden ödün vermeden 2023'e doğru yolumuza devam ediyoruz. Elbette dikensiz gül bahçesinde yürümüyoruz. Etrafımız ateş çemberi. Dost ve müttefikimiz görünen bazı ülkelerin Türkiye üzerine ne tür siyasi hesaplar yaptıklarını biliyoruz. Türkiye'mizi siyaseten köşeye sıkıştırmak isteyenlerin ekonomik manevralarını üzülerek ve ibretle izliyoruz" dedi. 2017'de kayda değer hiçbir sıkıntı yaşanmadığı halde Avrupalı alıcıların bir iki yıl önceki bir takım olumsuz gelişmeleri bahane ederek Türkiye'ye gelmek istemediğini dile getiren Tanrıverdi, "Gelmeye teşebbüs edenlere riskli ülke olduğumuz gerekçesi ile hayat sigortası konusunda engeller çıkarılıyor. Diğer taraftan Avrupa medyasında zaman zaman sektörümüzü küresel pazarlarda karalamayı hedefleyen, iyi niyetle bağdaştıramadığımız yayınlara tanık oluyoruz. Bütün olumsuzluklara rağmen hedeflerimizden ödün vermeden yolumuza devam ediyoruz. Çünkü hazır giyim ihracatçıları olarak memleket sevdalısıyız. Her zaman ülkemizin yanında olduk ve olmaya devam edeceğiz. Ülkemizi, insanımızı seviyoruz. Herkesin işi, aşı olsun istiyoruz. Hepimiz aynı şevk ve heyecanla işimize sarılıyoruz" ifadelerini kullandı. İmalat sanayisinde kilogram başına ihracat gelirini orta vadede 40-50 dolara çıkarma kapasitesine sahip tek sektör konumunda olduklarını dile getiren Tanrıverdi, Türkiye'nin 6 hamlelik strateji ile hazır giyim ihracatında dünya 3'ücüsü olacağını kaydetti. 2023 İhracat Stratejisi çerçevesinde 30 milyar doları doğrudan, 30 milyar doları organizatör ülke kimliği ile toplamda 60 milyar dolarlık bir ihracat hedeflerinin olduğunu ifade eden Tanrıverdi, "Türkiye'yi hazır giyim ihracatında 3. ülke konumuna taşıyacak, 6 hamlelik yeni bir strateji belirledik" diye konuştu.
SİYASETEN GÜÇLÜ BİR İRADE VAR
Ekonomi Bakanlığı'nın Cumhuriyet tarihinde verilmeyen teşvikleri son iki yılda girişimcilere sunduğunun altını çizen Tanrıverdi şunları söyledi: "Fuar desteklerinin basitleştirmesi ve minimum belgeyle ödeme yapılabilmesi çok önemliydi. İhracatçılara yeşil pasaport verilmesi de olumlu bir adım oldu. KDV reformu gibi konulardaki iyileştirmelerin sektörümüze büyük fayda sağlayacağını belirtmem gerekiyor. Eximbank ve Kredi Garanti Fonu'nun sağladıkları finansman kolaylıklar da sektörün elini rahatlatıyor. Özetle ülkemizi 2023 hedeflerine taşıma konusunda siyaseten çok güçlü bir irade var. Bürokraside tıkanıklıkların da aşılması halinde çok hızlı yol alırız."
6 STRATEJİK HAMLE
1-En dijital tedarik zinciri: Üreticilerimizin dijitalleşmeye yatırımını teşvik ederek, Türkiye'yi en dijital tedarik zinciri konumuna taşıyacağız. Böylece küresel alım gruplarıyla stratejik işbirliğimizi artıracak alt yapıyı güçlendireceğiz.
2-Küresel ilk 100'de 5 Türk markası: Küresel ilk 100'de halen bir Türk perakende markası bulunuyor. Bu rakamı en az 5'e çıkarmak için kamu otoritesinin gücünü de arkamıza alarak çalışacağız.
3-Verimlilikte öncü üretici: Üretimde birim maliyetleri düşürebilmek için üyelerimizi verimlilik odaklı yatırımlara teşvik edeceğiz. Böylece orta fiyat seviyelerinde rekabet gücümüzü artıracağız.
4-Hızlı moda tasarımı ve katma değerli ürünlerde öncü: Hızlı moda tasarımı ve yüksek katma değerli üretim yetkinliğimizi artırarak bu konuda en çok bilinen 5 ülke arasına gireceğiz
5-Made Fully in Turkey: Hazır giyim değer zincirinin tüm alanlarında oynama yeteneğine sahip bir oyuncu olarak rekabetçi bir Made Fully in Turkey markası yaratacağız.
6-Perakende değer zincirinde oyun alanını genişletmek: Özellikle Avrupa pazarında çok markalı ve markasız perakende mağazaları ile kuvvetli işbirlikleri kurarak Türkiye'den tedarik yapan toptancılar yaratacağız.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.