Perşembe 25.01.2018
Son Güncelleme: Perşembe 25.01.2018

Aselsan’a ABD şantajı

Aselsan'ın planlanan ikinci halka arzına, başını ABD'lilerin çektiği uluslararası bankalar danışmanlık için teklif vermedi

Ekonomi ve siyasi saldırılara rağmen küresel güç olma yolunda ilerleyen, Fırat Kalkanı'nın ardından şimdi de Zeytin Dalı Harekâtı ile bölgesinde dizayn edilmeye çalışılan senaryoyu boşa çıkaran Türkiye'ye gözdağı verme girişimlerine dün bir yenisi eklendi. Savunma sanayisinde yerlilik oranının yüzde 60'lara çıkmasının öncü kuruluşu olan ve Borsa İstanbul'da piyasa değeri en yüksek yedinci şirket konumunda bulunan Aselsan'ın planlanan ikinci halka arzına, başını ABD'lilerin çektiği uluslararası bankalar danışmanlık için teklif vermedi. Teklif vermeyen bankalar arasında Bank of America Merrill Lynch, Deutsche Bank, Credit Suisse, Citigroup, Morgan Stanley ve JPMorgan yer alıyor. Analistler, ABD bankalarının isteksiz davranmasında, Türk savunma sanayisini finanse etmeme isteği, Türkiye'nin Rusya ile yaptığı S-400 füze anlaşması ve iki ülke arasındaki politik sorunların etkili olduğunu kaydetti.
1 MİLYAR DOLAR GELİR HEDEFİ
Son bir yılda borsada en fazla yükselen şirketlerden olan Aselsan'ın ikincil halka arz büyüklüğünün en az 1 milyar dolar olması ve yüzde 15 oranında hissenin halka açılması bekleniyor. Aselsan'ın ikincil halka arzı 2013'te Türkiye'nin NATO üyesi olmayan Çin ile gerçekleştirdiği füze görüşmeleri dolayısıyla ertelenmişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.