Giriş Tarihi: 25.1.2018

Avrupa’dan büyük talep var

2017'de Avrupa'da yürütülen kara propaganda nedeniyle turist sayısında yüzde 30'luk bir kayıp yaşayan Türkiye, 2018'e dolu dolu giriyor. AKTOB Başkan Yardımcısı ve Limak Holding Turizm Grup Başkanı Kaan Kâşif Kavaloğlu, bu yıl Avrupalı turistin rotasını yeniden Türkiye'ye kırdığını söyledi. Kavaloğlu, "Bunu erken rezervasyonlardaki yaklaşık yüzde 25 artışla rahatlıkla öngörebiliyoruz. Özellikle İngiltere, Hollanda ve Almanya 2018 rakamların geçen yılın hatta 2016'nın üzerine çıkacak. 2014-15 rakamlarına ulaşmamız için iki seneye daha ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum" dedi.
Turizm sektörünün 2017'de yeniden toparlanmaya başladığını belirten Kavaloğlu, Rusya ve BDT ülkelerinden gelen yüksek talebe dikkat çekti. 2017'nin 2016'ye göre yüzde 15 oranında bir büyümeyle kapattıklarını aktaran Kavaloğlu, "Bu oranda özellikle yerli turistten gelen talep ve BDT ülkelerinin pozitif etkisi oldu" diye konuştu.
BÜYÜME YÜZDE 5'İ AŞAR
Türkiye ekonomisinin 2017'nin üçünü çeyreğinde yüzde 11.1 büyüdüğüne dikkat çeken Kavaloğlu, bu oranların turizme de pozitif katkı sağladığını kaydetti. 2018'de turizmde yaşanan iyileşmeyle birlikte büyüme ivmesinin devam edeceğini belirten Kavaloğlu, "Bu yıl yüzde 5'in üzerinde bir büyüme oranı bekliyorum. Bu istihdama da pozitif yansıyacak" ifadelerini kullandı.
2018 TAM TURİZM YILI OLACAK
Sektörün son iki yıldır ciddi bir darboğaz yaşadığını anlatan Kavaloğlu, her krizden de başarıyla çıkıldığını kaydetti. Son yaşanan sürecin sektöre bir ders niteliğinde olduğunu aktaran Kavaloğlu, şunları anlattı: "Pazar çeşitlendirilmesi kesinlikle olmazsa olmazımız. Ülkemiz alternatif turizm açısından çok geniş imkânlara sahip ama turizm, olumsuz siyasi gelişmelerden ve içinde bulunduğumuz coğrafyadaki olumsuzluklardan daha hızlı etkileniyor ve geriye dönüşleri yavaş oluyor. Sabırla üzerine gitmeliyiz 2018 tam bir turizm yılı olacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.