Çarşamba 31.01.2018
Son Güncelleme: Çarşamba 31.01.2018

Metalde anlaşma sağlandı

Metal sektöründe süren toplu iş görüşmeleri anlaşmayla sonuçlandı. Pevrul Kavlak, “Aldığımız zam yüzde 24’ü aşıyor. Yüzyılın sözleşmesi oldu” dedi

Metal sektöründe dört aydır devam eden toplu sözleşme görüşmeleri tamamlandı. Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası (MESS) ve üç işçi sendikası arasında iki yıllığına imzalanan toplu iş sözleşmesinde zamların ortalama getirisinin yüzde 24.63 olduğunu bildirdi. Türk Metal Sendikası Genel Başkanı Pevrul Kavlak, "MESS ile 12 saat süren görüşmelerimiz sonucunda toplu iş sözleşmemizi sağladık. Altı aylık enflasyonun 3.2 olduğu koşullarda, yüzde 24'ü aşan oranlarda zam aldık. Yani enflasyon üzerine yüzde 20.8 refah payı aldık. Ülkemiz gerçekleri göz önüne alındığında bu gerçekten yüzyılın sözleşmesi oldu" dedi. MESS Yönetim Kurulu Başkanı Kudret Önen, "Çalışma barışının korunması, üretimde sürekliliğin sağlanması ve çalışanın refahında yüksek oranda artış elde edilmesi çin gerekli adımı attık" dedi.
% 23 SOSYAL YARDIM ZAMMI
130 bin çalışanı kapsayan sözleşme kapsamında sosyal yardımlara yüzde 23 artış getirildi. Ücret zammı kıdeme göre düzenlenirken kıdemin dışında bütün çalışanların saat ücretine 1.60 lira seyyanen zam yapıldı. Sözleşme süresince ücretlere her 6 aylık dönemde TÜFE oranında zam yapılacak. Kıdem zammı da her yıl için 30 lira olacak. Ayrıca kıdem yılını 1 Ocak 2017'den önce işbaşı yapan ve yılını dolduran herkes kıdem zammı alacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.