Salı 06.02.2018 00:00
Son Güncelleme: Salı 06.02.2018 18:12

ABD'de dış ticaret açığı 9 yılın zirvesine yükseldi

ABD'de dış ticaret açığı, geçen yılın aralık ayında 53,1 milyar dolara çıkarak son 9 yılın en yüksek seviyesine ulaştı.

ABD Ticaret Bakanlığı raporuna göre, dış ticaret açığı, 2017'nin aralık ayında bir önceki aya göre yüzde 5,3 artarak 53,1 milyar dolara yükseldi.

2008'den bu yana en yüksek ticaret açığı olarak kayıtlara geçen veriye ilişkin piyasa beklentisi 52 milyar dolar olarak belirlenmişti.

Ticaret açığının aralıkta son 9 yılın en yüksek seviyesine yükselmesinde, ithalatın yüzde 2,5 artarak 256,5 milyar dolara çıkması belirleyici oldu. Ülkenin ihracatı, aynı dönemde önceki aya kıyasla yüzde 1,7 artarak 203,4 milyar dolara yükselmesine karşın açığın büyümesine engel olamadı.

Bu arada, geçen yılın kasım ayına ait dış ticaret açığı verisi, 50,5 milyar dolardan 50,4 milyar dolara revize edildi.

- AÇIK, TRUMP'IN İLK YILINDA REKOR KIRDI

Veriler ayrıca, yıllık dış ticaret açığının 2017'de toplam 566 milyar dolara ulaşarak 2008'den bu yana en yüksek seviyesine yükseldiğini gösterdi.

ABD Başkanı Donald Trump'ın küçültmeyi taahhüt ettiği ticaret açığının, ilk başkanlık yılında 9 senenin rekorunu kırması, Beyaz Saray'ın korumacı ticaret politikalarının işe yaramadığı şeklinde değerlendirildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.