Çarşamba 14.02.2018
Son Güncelleme: Çarşamba 14.02.2018

İspanya out Türkiye in

Geçen yıl Türkiye yerine İspanya’ya giden Avrupalı turist, beklediği hizmeti bulamayınca yeniden Türkiye’ye döndü. Turizmciler, “Almanya’da 5 milyonu zorlarız. Tüm Avrupa’da ise 2015’e yaklaşırız” diyor

İki yıldır Avrupa'da yürütülen kara propaganda nedeniyle turistlerin düşen Türkiye talebi, 2018'de canlandı. Türkiye'ye yönelik güvenlik kaygısının kalkması, İspanya gibi alternatif destinasyonlarda ödenen yüksek fiyatlara rağmen beklenilen hizmetin alınamaması Avrupalı turistin rotasını yeniden Türkiye'ye kırdı. Avrupa'nın en büyük iki tur operatörü TUI ve Thomas Cook, Türkiye rezervasyonlarının yüzde 50 arttığını belirtirken, turizmciler bu yıl Avrupalı turist sayısının 2015 rakamlarına yaklaşılacağını öngörüyor. Avrupa'da ana pazar olan Almanya'nın 5 milyonu zorlayacağını aktaran turizmciler, olumsuz bir durum yaşanmaması halinde 2019'da Avrupalı turist sayısında yeni rekora imza atılabileceğini belirtiyor.
FİYAT-HİZMET DENGESİ
Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, bu yıl Avrupa'da 2015 rakamlarını yakalamayı hedeflediklerini söyledi. Erken rezervasyon talebinin çok iyi gittiğini açıklayan Ayık, İspanya'dan Türkiye'ye kayan talebi ise şöyle açıkladı: "Bunda çok etken var. Öncelikle son bir yıldır ülkemizde hiçbir terör eyleminin gerçekleşmemesi 'Türkiye güvenli ülke' algısını oluşturdu. İkincisi, geçen yıl siyasi gerginlikler nedeniyle yükselen tansiyon bu yıl düştü. Ancak en önemli sebep fiyat-hizmet dengesi. Avrupalı turist Türkiye'ye alternatif destinasyonlarda beklediğini bulamadı."
ALMAN LAR HIZLI DÖNDÜ
Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Erkan Yağcı da Avrupa'nın ana pazarı olan Almanya'da tıpkı Rusya'da olduğu gibi hızlı bir şekilde dönüşün yakalandığını aktardı. Bu yıl Alman turistin 5 milyon rakamını zorlayacağını aktaran Yağcı, "Tüm Avrupa pazarında ise 2015 rakamları olan 15 milyona yaklaşacağımızı düşüyoruz" dedi. Rusya'dan da yüksek talebin devam ettiğini anlatan Yağcı, 2018 rakamlarının 40 milyonu bulacağını kaydetti. Yağcı, "Ancak 2014'te yakaladığımız geliri 2019-2020 gibi yakalarız" diye konuştu.

HEDEF ZENGİN ALMAN

TÜRSAB Avrupa Temsilcisi Hüseyin Baraner de, Almanya'da çocuklu ailelerin talebinin 2017'ye nazaran yüzde 140 arttığı bilgisini verdi. Baraner, "Kişi başı 60 euroya kadar olan otel satışlarında geçen yıla oranla yüzde 100 artış var. Yani sokaktaki Almanı yakaladık. Ancak kişi başı 100 euro olan satışlarda yüzde 10'luk bir artış var. Yani zengin Alman'da henüz istediğimiz rakamları yakalayamadık" dedi. Zengin Alman'ın eylül, ekim, kasım aylarını tercih ettiğini anlatan Baraner, "Bu kişiler daha kültürel aktivitelere geliyor. Türkiye'de Truva Yılı ilan edilmesi çok akıllıca bir karardı. Ancak bizim onlara ulaşabilmemiz salt reklamlarla olmaz. Turizm Bakanlığı'nın kokartlı rehberlerini Avrupa'ya göndermesi, insanlarla birebir iletişim kurması şart" diye konuştu

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.