Pazartesi 19.02.2018
Son Güncelleme: Pazartesi 19.02.2018

İkinci el oto satışı 5 milyonu geçti

Türkiye’de ikinci el otomobil pazarı istikrarlı şekilde büyüyor. Son beş yıldaki büyüme yüzde 64 olarak gerçekleşti

İkinci el otomobil pazarı son beş yılda yüzde 64 büyüdü. 2012'de 3 milyon 150 bin adet ikinci el otomobil satılırken, 2017'de bu rakam 5 milyon 190 bin adete çıktı. ALJ Holding bünyesinde ikinci el otomobil sektöründe hizmet veren Otoshops'un Genel Müdürü Tuğrul Denizaşan, 2017'yi satış hedeflerinin üzerinde kapattıklarını söyledi. 2017'ye 5 bin adetlik satış hedefi ile başladıklarını ifade eden Denizaşan, "Yetkili satıcılarımızın da desteğiyle yılı bu hedefimizin yaklaşık yüzde 33 üzerinde, 6 bin 640 adetlik satış ile tamamladık" dedi. Pazarın 2018'de yüzde 10 büyüyeceğini öngördüklerini anlatan Denizaşan, 2018 hedeflerinin 8 bin 500 araç olduğunu söyledi. Denizaşan, şöyle devam etti: "İkinci el pazarında satışların yüzde 5'i kurumsal firmalar tarafından gerçekleşiyor. Yüzde 45'i galeriler tarafından yapılıyor. Kalan yüzde 50 bireysel satıcılar. Kurumsala talep arttıkça pazar güvenle büyüyecektir. Beş yıl içerisinde kurumsal firmaların payının yüzde 20'lere çıkmasını bekliyoruz." Yeni yönetmelikle ikinci el pazarının cazip bir yatırım alanı olacağını söyleyen Denizaşan, Otoshops'a gelen yetkili satıcılık taleplerinin artacağını kaydetti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.