Son Güncelleme: Cumartesi 24.02.2018
Turizmde 2050’nin planları yapılmalı
TÜRSAB’ın başkan adayı Firuz Bağlıkaya, “Turizm sektöründe 2050’nin planlarını yapmalıyız. Alternatif turizme odaklanmak, klasik tanıtım yöntemlerinin yerine daha teknoloji odaklı olmak gerekiyor” dedi
Ana pazarımız olan ve yüksek harcama yapan Avrupa'nın pazar payını yükseltmemiz gerek. Avrupa pazarındaki toparlanma tüm sektörü mutlu ediyor. Seyahatlerinde yüksek harcama yapan Japonya, Kanada, Çin, ABD, Hindistan, Avustralya gibi ülkelerde de tanıtım ve pazarlama etkinliklerinin artırılması önemli. Bunun yanında, lokomotif görevi yapan deniz, kum, güneş turizmine verdiğimiz önemi korumalı ve büyümesi yönünde çalışmalı, diğer taraftan harcama düzeyi yüksek kültür, golf, gastronomi, yatçılık, spor turizmi, sağlık ve kongre turizmine de daha fazla ağırlık vermeliyiz.
TÜBİTAK İLE İŞBİRLİĞİ
Hızla değişen rekabetçi dünyada, her gün değişen teknolojik uygulamalar hayatımıza giriyor. Klasik tanıtım ve pazarlama dönemi kapanmıştır. Artık, turizm sektöründe bugünün, yarının değil, 2050 yılının planlarını yapmalıyız. Büyük veri, nesnelerin interneti ve yapay zekâ alanındaki gelişmeleri süratle takip etmeli ve ortak bir yapı içerisinde bu gelişmelere uyum sağlamalıyız. Yeni nesli iyi tanımalı, bir taraftan da yaşlanan dünya nüfusuna uygun tatil imkanları yaratmalıyız. Sektör, tek çatı altında toplanarak ortak akılla yönetilen bir yapıya kavuşmalıdır. Bir an önce dünya teknoloji devleriyle ve ülkemizde de TÜBİTAK ve üniversitelerin teknokentleriyle birlikte teknoloji alanında yatırımlar yapmalıyız. Herkesin dijital dünyada bir iz bıraktığı düşünülürse, kişiye özel tatil programları ve pazarlama teknikleri geliştirmek mümkün. Yakın gelecek, teknolojiyi iyi kullanan, değişim ve eğilimleri iyi takip eden ve fark yaratanların kontrolünde olacak. Biz de bugünden burada yerimizi almalıyız.
Otomotiv ve hazır giyimi geride bıraktı
"2017'de turizmden 26 milyar dolar gelir elde ettik. Çok iyi bir yıl olarak değerlendirdiğimiz 2015'te turizm gelirlerimiz 31.5 milyar dolardı. 2018'de bu rakamı geçeğimize inanıyorum" diyen Bağlıkaya şöyle devam etti: "Türkiye'nin 2017'nin ihracat şampiyonu otomotiv sektörü ihracatından elde ettiği gelir 28.5 milyar dolar. Dış ticaret dengesine net katkısı ithalat nedeniyle 2 milyar dolar civarında. İkinci sırada 17 milyar dolar ile hazır giyim geliyor. Bu sektörün de net katkısı 15 milyar dolar."
2023'te 70 milyona ulaşırız
EN SON HABERLER
- 1 SON DAKİKA: Fahiş fiyat artışı ve stokçuluk yapan yanacak! Kanun Teklifi TBMM Başkanlığına sunuldu
- 2 Adana’nın ihracatı 1 milyar dolara ulaştı! Adana’nın ihracatında ilk 4 ayda tekstil sektörü lider
- 3 Para Politikası Kurulu Toplantı Özeti yayımlandı
- 4 Dev kalkan balığı: Fiyatı dudak uçuklattı! Hala satılamadı...
- 5 Bakan Yumaklı: Yangınların oluşmasını engelleyecek kabiliyete sahibiz
- 6 Nisan ayı ihracat verileri açıklandı
- 7 Bakanlıktan sinema sektörüne 34,5 milyon lira destek kararı
- 8 Vergi kaçıranları ihbar edenler ödül aldı
- 9 Katılımevim 2024 yılının ilk üç ayında Dönem net karını yüzde 1972 artırdı
- 10 Karadeniz'in sembolü Zigana Tüneli 1 yaşında!