Cumartesi 03.03.2018
Son Güncelleme: Cumartesi 03.03.2018

Et fiyatları yüzde 25 düştü

Et ve Süt Kurumu'nun (ESK) 81 ilde mağazası olan A101 ve BİM marketlerine et satışını başlatmasıyla vatandaşın sofrası ucuzladı. Anlaşmalı marketlerin kuşbaşı etin kilosunu 31 liradan, kıymanın kilosunu 29 liradan satmasıyla birlikte, dört ay içerisinde anlaşmalı olmayan diğer büyük marketler de et fiyatlarında indirim yaptı. ESK, 4 ayda yaklaşık 25 bin ton et satışı yaptı. Piyasada etin satış fiyatı da yüzde 20-25 düştü. 29 Ekim tarihinde 36 TL olan kıymanın fiyatı 29 TL'ye, kuşbaşı etin kilosu ise 40 TL'den 32 TL'ye indi.
REGÜLASYONU SAĞLADIK
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Ahmet Eşref Fakıbaba " Amaç, piyasada regülasyonu sağlamaktı. Biz bunu yaptık" dedi. Betil BAŞ / ANKARA
YAPILAN İTHALAT GEÇİCİ
Bakan Fakıbaba, orta ve uzun vadede de planları olduğunu belirterek, "Şu anda üretimimiz yeterli değil. Ama insanlarımızın kırmızı et ihtiyacı var. Yapılan canlı hayvan ve et ithalatı geçicidir. 3 yıl sonra biz artık et ithal etmeyeceğiz. Buna emin olun, kendine yeten bir ülke olacağız" dedi. Üretici önünü görene kadar ve piyasada fiyat belli bir seviyeye gelene kadar satışın devam edeceğini söyleyen Fakıbaba, sözlerine şöyle devam etti: "Benim amacım et satmak değil ki, piyasadaki fiyatları normal seviyeye çekmek. Bütün marketlere verirsem o zaman yerli üreticiyi mahvederim. 6 bin ton et veriyorum. Elimde 15 bin ton olsa vermem. Regülasyon yapıyorum."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.