Pazartesi 05.03.2018
Son Güncelleme: Pazartesi 05.03.2018

İkinci döviz harekâtı!

Kur risklerini azaltmak için yeni bir adım daha atan Merkez Bankası, dövize endeksli 15 milyon doların üzerinde borcu olan büyük şirketleri denetime alacak

Merkez Bankası, kur kaynaklı riskleri azaltmak için attığı adımlara bir yenisini daha ekledi. Döviz geliri olmayan 23 bin küçük işletmenin ardından büyük ölçekli şirketlerden döviz borçlarını bildirmelerini istedi. Dövize endeksli 15 milyon doların üzerinde borcu bulunan 2 bin 100 şirketin 31 Mart'a kadar Merkez Bankası'na bildirimlerini yapması gerekiyor. Merkez Bankası firma tarafından bildirilen verileri çapraz kontrole alacak. İhtiyaca göre denetim yapılabilecek. Bildirimde bulunmaya, yanlış bilgi veren şirketlere yaptırım uygulanacak.
Reel sektörün döviz borcuna ilişkin düzenlemenin ikinci ayağı ise haziranda yaşama geçiriliyor. Merkez Bankası bünyesinde firma bazında döviz pozisyonun, nakit akışının ve türev ürün kullanımının izlenmesi amacıyla kapsamlı bir veri tabanı oluşturuyor. Bu sistemi banka, firmalar ve denetçiler kullanabilecek. Kullanıcılara tanımlama, vergi girişleri için doğrulama kodları, uyarılar, bildirimler sistemden gönderilecek.
Merkez Bankası'nın yürüttüğü çalışmayla risk haritası oluşturacak. Şirketlerin basiretli borçlanma ve risk yönetimine katkı sunacak, kur riski yönetimi için türev araçların kullanılması sağlanacak. Borçların vadeli işlemlerle yönetilmesi de planlanan önlemler arasında bulunuyor. Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek de, geçen hafta sosyal medya üzerinden yaptığı açıklamada, şirketlere borç yerine ortak alarak halka açıklamaları çağrısı yapmıştı. Şişmek, dövizle borçlanmaya yönelik sınırlamanın kurda oynaklığı ve risk primini azaltacağına vurgu yapmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.