Perşembe 08.03.2018 00:00

Koton 17 binden fazla kadını işgücüne dahil ediyor

10 binin üzerinde çalışanı bulunan Koton, 6.500 kadın çalışanıyla iş dünyasında kadının varlığını ve etkisini güçlendiriyor. Yüzde 63 kadın çalışan oranıyla AB ortalamasının üzerinde yer alan Koton’un yönetici kadrosunda ve üst yönetiminde görev alanların ise yüzde 50’sini kadınlar oluşturuyor. Koton, sosyal sorumluluk projeleri ve tedarik zinciri ile birlikte toplamda 17 binin üzerinde kadının ekonomik sisteme katılımına imkan sağlıyor.

Kadınların, ekonomik yaşamın içinde yer alabilmelerini sağlamak amacıyla hazırlanan Kadının Güçlenmesi Prensipleri'ni (Women's Empowerment Principles – WEPs) imzalayan ilk şirketlerden biri olan Koton, bünyesinde çalışan ve sosyal sorumluluk projeleri üzerinden istihdam sağladığı kadınların yanı sıra tedarik zincirinde iş imkanı sağladığı kadın çalışanlarla da kadınların işgücüne katılımına destek oluyor.

Türkiye'nin kadın istihdam oranı son 10 yılda yüzde 6,5 artarken, Koton'un kadın çalışan oranı 2016'dan bu yana yüzde 7'nin üzerinde artış gösterdi. 27 ülkede, 10 binin üzerinde çalışanı olan Koton'da çalışanların yüzde 63'ü, yöneticilerinin ise yüzde 50'si kadın çalışanlardan oluşuyor. 6.500 kadın çalışanı bulunan Koton'un yurt dışı operasyonlarda yönetici konumunda bulunan kadın çalışan oranı ise yüzde 85'in üzerinde.

Koton'un merkez ofis kadın çalışanlarının yüzde 80'i ticari, yüzde 20'si ise destek fonksiyonlarında görev alıyor. Koton'a yapılan iş başvurularında da kadın adayların ağırlığı dikkat çekiyor. Yapılan iş başvurularının yüzde 55'ini kadın adaylar oluşturuyor. Kadın istihdamı konusundaki yaklaşımını tedarik zincirine de yansıtmayı hedefleyen Koton'un 600'ün üzerindeki tedarikçi firmasında da yaklaşık 10 bin kadın çalışan bulunuyor.

'EL EMEĞİ PROJESİ' 600'DEN FAZLA KADINI İŞ VE GELİR SAHİBİ YAPTI

Koton'un Kapsayıcı İş Modeli çerçevesinde hayata geçirdiği, işgücünün dışında kalan yüzlerce kadının yer aldığı El Emeği Projesi, kadınların ekonomik sisteme dahil edilerek yaşam koşullarının iyileştirilmesini hedefliyor. ÇATOM kanalıyla Şanlıurfa, Gaziantep, Mardin, Adıyaman, Batman, Çanakkale illerinde; Kadın Girişimi ve Pazarlama Kooperatifi kanalıyla Soma'da yürütülen projede 600'den fazla kadın düzenli olarak işgücüne katılma ve gelir elde etme imkanı buluyor. Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı'nın Business Call to Action Platformuna kabul edilen 'Elle Yapılıp Kalple İşlenen Koton El Emeği Koleksiyonu', her sezon yüzlerce mağazada geniş kitlelerle buluşuyor. El emeği projesi kapsamında bugüne kadar toplam 120 binden fazla ürün üretildi. Projede görev alan kadınlar için bu ürünlerle 1 milyon TL'nin üzerinde gelir sağlandı.

Aynı zamanda Yeniden Biz Platformu'na da üye olan Koton, iş yaşamına ara vermiş kadınların tekrar istihdam edilmesine ve alternatif iş modelleri üretilmesine destek oluyor.

GÜLDEN YILMAZ: "21. YÜZYIL KADINLARIN ÇAĞI OLACAK"

Türkiye'nin önde gelen kadın girişimcileri arasında yer alan Koton Yönetim Kurulu Üyesi Gülden Yılmaz, Kadınlar Günü vesilesiyle iş yaşamında kadın varlığının önemine dikkat çekiyor. Koton olarak binlerce kadına istihdam sağlıyoruz. El Emeği projemizle de Anadolu'da yaşayan kadınların ekonomik sisteme katılmasına destek oluyoruz. Proje kapsamında oluşan El Emeği Koleksiyonunu da yüzlerce Koton mağazasında moda severlerle buluşturarak kadınların isteyince neler yapabileceğini gözler önüne seriyoruz. Kadınların iş ve sosyal yaşamının gelişmesine katkı sağlayacak tüm projelerde yer almaya ve kadın istihdamını desteklemeye devam edeceğiz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.