Cuma 30.03.2018 00:00
Son Güncelleme: Cuma 30.03.2018 17:12

Karadağ, Türkiye ile ticaret hacmini artırmayı hedefliyor

İki ülke arasındaki ticaret hacminin 5 yıl içerisinde 250 milyon avroya çıkarılması hedefleniyor

Karadağ ve Türkiye arasında artan ticaret hacminin 5 yılda 250 milyon avroya ulaşması hedefleniyor.

Karadağ Ekonomi Bakanı Dragica Sekulic, Karadağ'ın başkenti Podgorica'da, Türkiye'nin Podgorica Büyükelçisi Serhat Galip ve Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) yetkilileriyle bir araya geldi.

Türkiye ve Karadağ arasındaki ekonomik ilişkilerin ele alındığı görüşmede, 2014'de 39 milyon avro olan ticaret hacminin geçen yıl 93 milyon avroya ulaştığı, ticaret hacminin 5 yıl içerisinde 250 milyon avroya yükseltilmesinin hedeflendiği kaydedildi.

Ekonomi Bakanlığı'ndan yapılan açıklamada, iki ülke arasında ekonomik ve siyasi ilişkilerin enerji, turizm ve tarım alanlarında üst düzeyde devam edeceği belirtilerek, "Karadağ'daki Türk firmalarının sayısı giderek artıyor. Bu firmaların Karadağ ekonomisine etkisi de son derece faydalı." ifadeleri kullanıldı.

Türkiye'nin Podgorica Büyükelçisi Galip de Karadağ'da hem küçük hem de büyük çapta birçok firmanın faaliyet gösterdiğini hatırlatarak, "DEİK, Türkiye başta olmak üzere diğer ülkelerden Karadağ'a yatırım yapmak isteyen firmalara şemsiye görevi yapmaktadır." değerlendirmesinde bulundu.

Toplantıda, Türkiye ile serbest ticaret anlaşması ve pazar serbestliği konularının da ele alındığı bildirildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.