Cumartesi 31.03.2018
Son Güncelleme: Cuma 30.03.2018

Turizmde yeni rekor kırılacak

Turizm sektörünün 2018 yılına güçlü bir başlangıç yaptığını belirten TÜRSAB Başkanı Bağlıkaya, “Avrupa ve BDT’den yüksek talep var. Bu yıl 40 milyonu yakalarız” dedi

Rusya ile yaşanan uçak krizi, hain darbe girişimi ve terör örgütlerinin saldırıları nedeniyle 2015-2016 yıllarında turist sayısı ve gelirde kayıp yaşayan Türkiye turizmi, hükümetin sektöre sağladığı teşvik ve desteklerle 2017'de yeniden toparlandı. Geçen yıl turist sayısını 32 milyona taşımayı başaran sektör, 2018'e de güçlü bir başlangıç yaptı. Turizm Bakanlığı'nın verilerine göre ocakta yabancı ziyaretçi sayısı bir önceki yıla göre yüzde 38 arttı. Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Başkanı Firuz Bağlıkaya, ocak ayı verilerindeki artışın yanı sıra 2018 yaz sezonuna yönelik rezervasyon taleplerinin de çok iyi gittiğini söyledi. 2017'yi toparlanma yılı olarak niteleyen Bağlıkaya, "Ana pazarlarımız Avrupa ve BDT ülkelerinden gelen taleplerin olumlu seyretmesi neticesinde 2018'i 40 milyon ziyaretçi sayısıyla kapatacağımızı düşünüyorum" dedi. birincilik için yarışacaklar Almanya ve Rusya'dan gelen rezervasyon verilerinin çok olumlu olduğuna dikkat çeken Bağlıkaya, "Bu yıl, Almanya ve Rusya'nın 6 milyon seviyesine ulaşacağını tahmin ediyoruz. İki ülke birincilik için yarışacak" diye konuştu. Diğer Avrupa ülkelerinde de hareketlilik olduğunu anlatan Bağlıkaya, Çin, Hindistan gibi alternatif pazarların da geliştirilmesi için çalıştıklarını kaydetti. Sektörün tüm paydaşlarının kasım ayından başlayarak tanıtım ve pazarlama çalışmalarına hız verdiğini aktaran Bağlıkaya, kasım-mart ayları arasında yoğun bir fuar süreci yaşadıklarını ifade etti. Bağlıkaya, "Ayrıca THY ile dünyanın farklı ülkelerinde workshop etkinlikleri de düzenliyoruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.