Son Güncelleme: Çarşamba 04.04.2018 17:04
"İstanbul Yeni Havalimanı öngörülen zamanda tamamlanacak"
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan: "İstanbul Yeni Havalimanı Projesi'nde yüzde 85'lik fiziki gerçekleşmeye ulaşıldı. Yatırım dönemi maliyetlerinin öngörülen tutarlarda bitirilememesi proje parametrelerinde değişikliklere neden olmakta ve bu değişiklikler süre revizyonları ve/veya maliyet revizyonlarına yol açmakta, bu nedenle de ek finansman ihtiyacı doğurmaktadır. Projede herhangi bir darboğaz söz konusu değil. Proje öngördüğümüz zamanda tamamlanacak"
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, İstanbul Yeni Havalimanı Projesi'nde yüzde 85'lik fiziki gerçekleşmeye ulaşıldığını belirterek, "Projede herhangi bir dar boğaz söz konusu değil. Proje öngördüğümüz zamanda tamamlanacak." dedi.
BAKANDAN YALAN HABERLERE CEVAP
Arslan, AA muhabirine, İstanbul Yeni Havalimanı'ndaki çalışmalara ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Proje hakkında "Dünyanın en büyük havalimanı projesinde finansal zorluk görünüyor." şeklinde haberler yapıldığına işaret eden Arslan, İstanbul Yeni Havalimanı Projesi'nin kamu-özel iş birliği kapsamında yap-işlet-devret (YİD) modeliyle gerçekleştirildiğini, bu tür projelerde en büyük riskin ise inşaat dönemlerinde olduğunu bildirdi.
İnşaatın kreditörlere ve sözleşme tarafı idarelere taahhüt edilen sürelerde tamamlanamamasının ya da yatırım dönemi maliyetlerinin öngörülen tutarlarda bitirilememesinin proje parametrelerinde değişikliklere neden olduğuna dikkati çeken Arslan, bunların da süre veya maliyet revizyonlarına yol açtığını ve ek finansman ihtiyacı doğurduğunu söyledi.
"PROJENİN BİTİRİLMESİ İÇİN ÖNGÖRÜLEN SÜREDE HİÇBİR SARKMA YAŞANMAMAKTADIR''
Arslan, İstanbul Yeni Havalimanı Projesi'nde yüzde 85'lik fiziki gerçekleşmenin yakalandığını vurgulayarak, şunları kaydetti:
"Projenin bitirilmesi için öngörülen sürede hiçbir sarkma yaşanmamaktadır. Yüklenici konsorsiyum onaylı iş programına uygun olarak yatırımını aksaksız sürdürmektedir. Sadece proje sahasındaki zemin güçlendirmeleri nedeniyle ilk etap yatırım tutarı öngörülenin bir miktar üzerine çıkmış ve bu durumun yarattığı ek finansman ihtiyacının, sözleşme koşullarına göre yüzde 25'i şirket ortaklarınca öz kaynak olarak karşılanmıştır. Bakiyesinin ise kredi finansmanı yoluyla karşılanması için İGA tarafından finans taraflarıyla görüşmelere başlanmıştır. Bu durum, projenin mali darboğazından değil, maliyet artışından kaynaklı, sözleşmede yeri ve tanımı olan hükümler çerçevesinde olağan bir durumdur. Bugüne kadar birçok YİD projesinde de öngörülmeyen bu tip maliyet artışları çerçevesinde yapılan bir işlemdir."
Arslan, İstanbul Yeni Havalimanı Projesi'nin mali dengeleri ve gelirleri tatminkar olan bir prestij projesi olduğunu dile getirerek, projede herhangi bir dar boğazın söz konusu olmadığını ve projenin öngörülen sürede tamamlanacağını bildirdi.
EN SON HABERLER
- 1 Dev kruvaziyer Bodrum’a 283 yolcuyla geldi
- 2 Rekabet Kurulu'ndan META'ya ceza! 300 milyon TL'yi aşkın...
- 3 Astımda risk faktörlerine dikkat!
- 4 Hazine ve Maliye Bakanlığı'ndan altın ithalatı açıklaması
- 5 Dev projeye Türk imzası! Dünyada bir ilk
- 6 Yeni teşvik programı geliyor! Bakan Kacır açıkladı: Türkiye yatırım merkezi olacak
- 7 Bakan Bayraktar Cezayirli mevkidaşı Arkab ile telefonda görüştü
- 8 SON DAKİKA: Erken davran ikramiye ödemesini kaçırma: O tarihe ve saate dikkat! Kimler alabiliyor?
- 9 Merkez Bankası Nisan Ayı Fiyat Gelişmeleri Raporu yayınlandı
- 10 İnşaat malzemesi sanayi üretimi arttı