Pazartesi 09.04.2018
Son Güncelleme: Pazartesi 09.04.2018

Beşi bir yerde

Yılın ilk çeyreğinde otomobil pazarında rekabet kızıştı. Özellikle birbirine yakın satış yapan beş marka arasında kıran kırana rekabet yaşandı

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, ilk üç ayda yüzde 1.50 artışla 158 bin 430 olarak gerçekleşti. Otomotiv Distribütörleri Derneği verilerine göre, üç aylık dönemde otomobil satışları yüzde 5.47 arttı. Ocak-Mart döneminde 123 bin 310 adet otomobil satılırken, markalar arasındaki rekabet kızıştı. Binek otomobil pazarının lideri açık farkla Renault oldu. Renault, 20 bin 150 adet satış gerçekleştirdi. Volkswagen, 12 bin 821 adetle ikinci, Hyundai 9 bin 396 adetle üçüncü sırada yer aldı. En çok satanlar listesinde Fiat 9 bin 50 adetle dördüncü, Toyota 7 bin 408 adetle beşinci, Skoda 6 bin 636 adetle altıncı, Honda 6 bin 297 adetle yedinci oldu. Binek otomobil pazarındaki en büyük rekabet ise alt sıralarda yaşandı. Özellikle beş markanın birbirine yakın satış rakamları dikkat çekti. Ocak-Mart döneminde Ford 5 bin 969, Opel 5 bin 884, Dacia 5 bin 835, Peugeot 5 bin 472, Nissan 5 bin 145 adet satış gerçekleştirdi.

İTHAL ORANI DÜŞTÜ
İlk üç ayda Türkiye'de üretilen yerli modellerin payı yüzde 33.8 olarak gerçekleşti. 41 bin 350 adet yerli, 89 bin 960 ithal otomobil satıldı. Bu dönemde yerlilik oranı en yüksek marka yüzde 96.6 ile Fiat oldu. Fiat, 8 bin 750 adet yerli, 300 adet ithal olmak üzere toplam 9 bin 50 adet binek otomobil sattı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.