Cuma 13.04.2018
Son Güncelleme: Cuma 13.04.2018

BP’nin küresel projelerinde aslan payı Türkiye’nin

BP'nin tüm dünyadaki stratejik öneme sahip projelerinde en yüksek payın Türkiye'de olduğunu belirten BP Küresel Rafinaj ve Pazarlama Grubu CEO'su Tufan Erginbilgiç, "Bunların bir tanesi BTC Petrol Boru Hattı, diğeri ise şu anda inşa edilmekte olan Güney Gaz Koridoru projesi. Güney Gaz Koridoru projesi 40 milyar dolarlık dev bir proje. Bu koridorun en önemli bileşenlerinden biri, Türkiye'de inşa edilen TANAP (Trans Anadolu Doğalgaz Boru Hattı). Şah Deniz 2'nin de en büyük hissedarı ve işletici ortağıyız" dedi. TANAP boru hattında yüzde 12'lik pay sahibi olduklarını vurgulayan Erginbilgiç, "Birkaç yıl içinde Güney Gaz Koridoru projesi gerçekleşmiş olacak ve bu sayede Hazar Denizi doğalgazı tarihte ilk defa Avrupa'ya gönderilmiş olacak. Türkiye'nin buradaki rolü çok önemli. Türkiye'nin gaz açısından etrafındaki ülkelere bakarsanız daha fazla gaz gelmesini bekliyoruz" dedi.
YENİ HAVALİMANI'NA TALİP
Erginbilgiç "TANAP boru hattının tamamlanmasının ardından harekete geçecek olan Güney Gaz Koridoru ile Hazar Denizi'nden Türkiye'ye yıllık 6 milyar metreküp, Türkiye üzerinden Avrupa ülkelerine ise yıllık 10 milyar metreküp doğalgaz aktarılması öngörülüyor. Tüm bunlar, Türkiye'nin enerji kavşağı rolünü daha da güçlendirecek" dedi. İstanbul'da inşası devam eden Yeni Havalimanı ile ilgilendiklerini belirten Erginbilgiç, hem yatırımcı hem işletmeci olarak fırsat kolladıklarını söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.