Cumartesi 14.04.2018 00:00
Son Güncelleme: Cumartesi 14.04.2018 12:33

Döviz kurundaki artış ne anlama geliyor?

Sabah Perspektif yazarı Mevlüt Tatlıyer, döviz kurundaki dalgalanmaları yazdı. Tatlıyer, ''Türkiye'de son 1.5 yıl içinde (Kasım 2016-Ocak 2017-Ekim/ Kasım 2017 olmak üzere) üç önemli finansal spekülasyon (saldırı) yaşandı. Bu finansal spekülasyonlar neticesinde Türk lirası önemli düzeyde değer yitirdi ve döviz kuru uzun bir süre boyunca oldukça dalgalı bir seyir izledi'' ifadelerini kullandı.

İŞTE MEVLÜT TATLIYER'İN YAZISINDAN ÖNEMLİ BAŞLIKLAR...

Geçtiğimiz günlerde dolar ve avro sırasıyla 4 TL ve 5 TL'nin üzerine çıkarak dikkatleri önemli ölçüde üzerlerine çekti ve birçok insanı da endişelendirdi. Fakat en başta belirtmek gerekir ki döviz kurunda yaşanan son hareketlenmelerin arkasında büyük oranda küresel faktörler bulunmaktadır ve Brezilya gibi ülkelerde de döviz kurunda benzer düzeylerde artışlar yaşanmıştır. Yine görünürdeki dolar kuru -bir açıdan- tarihinde ilk defa 4 TL'nin üzerine geçtiğimiz günlerde çıkmış olsa da reel kur aslında çok uzun zamandır zaten 4 TL'nin çok üzerindedir.


BU FİNANSAL SPEKÜLASYONLAR NETİCESİNDE...

Türkiye'de son 1.5 yıl içinde (Kasım 2016-Ocak 2017-Ekim/ Kasım 2017 olmak üzere) üç önemli finansal spekülasyon (saldırı) yaşandı. Bu finansal spekülasyonlar neticesinde Türk lirası önemli düzeyde değer yitirdi ve döviz kuru uzun bir süre boyunca oldukça dalgalı bir seyir izledi.

YAZININ DEVAMI İÇİN TIKLAYINIZ...

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.