Salı 17.04.2018
Son Güncelleme: Salı 17.04.2018

Dijital dönüşüm yarışı başladı

Almanya, ABD ve Çin gibi ülkelerin dijital yarışı giderek kızışıyor. Almanya devrimin öncüsü olsa da diğer gelişmiş ülkeler de yeni nesil üretime katkı sağlıyor

Temelde bilişim teknolojileriyle endüstriyi buluşturan bir dönüşüm olan Endüstri 4.0, yeni sanayi devrimi olarak tanımlanıyor. İki ana bileşenden oluşan bu devrimin ilk bileşeni az enerji harcayan aynı zamanda düşük maliyetli donanımlar ve yeni nesil yazılımlar.
Asıl temel oluşumu ise yeryüzündeki tüm cihazların birbiriyle bilgi ve veri alışverişi için kullanıldığı Internet of Things (IOT) olarak bilinen Cihaz Tabanlı İnternet. İnsanlardan neredeyse bağımsız olarak üretim yapabilecek akıllı fabrikalar anlamına gelen bu sistemle Endüstri 4.0 üretim süresinin, maliyetlerin ve üretim için ihtiyaç duyulan enerji miktarının azaldığı bir dönüşüm gerçekleşecek.
ALMANYA'DA ENDÜSTRİ 4.0
Endüstri 4.0 ilk defa 2011'de Almanya'nın Hannover kentinde düzenlenen Hannover Fuarı'nda ortaya atıldı. Dijitalleşme başta Alman endüstrisi olmak üzere tüm dünyanın geleceğini belirleyecek bir dönüşüm. Endüstri 4.0'a olan inançlarını dev şirketlerinden, hızla büyüyen start-up girişimlerine kadar her alanda kanıtlayan Almanya, mühendislik kültürünün bir sonucu olarak milli gelirinin büyük kısmını oluşturan BMW, Bosch gibi sektörün devlerinin üretim süreçlerinde uyguladığı değişiklikler ve stratejileriyle Endüstri 4.0 devrimine öncülük ediyor.
'MADE IN CHINA 2025'
19 Mayıs 2015'te Eyalet Konseyi'nde yayımlanan "Made in China 2025" bildirisi, üretimin güçlü bir temel oluşturarak, bilim ve mühendislikle inovasyonunu içeriyor. Almanya'nın Endüstri 4.0 adımına karşılık Çin'in ortaya attığı "Made in China 2025" projesiyle mal ve bilgiyi bir araya getirerek Siber-Fiziksel sistemler oluşturulması hedefleniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.