Perşembe 26.04.2018
Son Güncelleme: Cuma 27.04.2018

Yüksek kur ihracatı 1.5 milyar artırıyor

Yüksek kur birçok sektörü olumsuz etkilerken, tekstilcilerin yüzünü güldürdü. AB’ye mal satan tekstilciler kurdaki artışın yıllık ihracatı 1.5 milyar $ artıracağını söylüyor

Euronun 5, doların 4 liranın üzerine çıkması ABD ve Avrupa'ya ihracat yapan tekstil ve hazır giyim sektörüne yaradı. Daha önce fiyat tutturamadığı için dev alım gruplarından istediği siparişi alamayan ya da müşterisini alternatif pazarlara kaptıran ihracatçı, kur artışıyla müşterinin istediği fiyatı tutturunca Inditex, Otto, H&M gibi dev alım gruplarının siparişleri yeniden Türkiye'ye döndü.
İLK ÜÇE GİREBİLİRİZ
Türkiye Giyim Sanayicileri Birliği Başkanı Hadi Karasu, özellikle eurodaki artışla birlikte daha önce fiyat yüzünden kaybedilen dev alım gruplarının rotayı yeniden Türkiye'ye çevirdiğini söyledi. Türkiye'nin hazır giyim ihracatında yeniden ilk 3'e girebileceğini belirten Karasu, kurdaki artışın yıllık ihracat hedefine 1.5 milyar dolar katkı sağlayacağını söyledi. İstanbul Tekstil Hammaddeleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ahmet Öksüz ise, "Kur ile kumaş yerine konfeksiyon ihraç eder hale geleceğiz" dedi.
TÜRKİYE YENİDEN CAZİBE MERKEZİ
İstanbul Hazır giyim ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri Başkanı Mustafa Gültepe, "Kurdaki artış aylık ihracatı 150 milyon dolar artırır" dedi. İspanya'ya ihracatta ciddi bir artış yakaladıklarını ifade eden Gültepe, "Türkiye yeniden cazibe merkezi haline geldi" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.