Cuma 04.05.2018
Son Güncelleme: Perşembe 03.05.2018

Turizmde otel-AVM kardeşliği

Kız Kulesi, Beylerbeyi Sarayı, Çamlıca Tepesi, Adalar gibi mekânlarıyla turistlerin ilgi odağı haline gelmeye başlayan Anadolu Yakası, alışveriş turistini de çekmeye başladı

İş dünyasının konaklamak için öncelikli tercihi olan, İstanbul Finans Merkezi'nin konumlandığı Anadolu Yakası, alışveriş turistini de çekmeye başladı. Kız Kulesi, Beylerbeyi Sarayı, Üsküdar, Çamlıca Tepesi, Adalar gibi mekânlarıyla turistlerin ilgi odağı haline gelmeye başlayan bölge, son dönemde açılan büyük AVM'leriyle de öne çıktı. Bölge otellerinde konaklayan turistler otel çalışanlarına AVM adresleri sormaya başlayınca, otellerle AVM'ler işbirliğine gitti. Birçok otel, bölgedeki AVM'lere shuttle'larla (Servis aracı) turist taşıyor. Turizmciler, AVM'lerin otellere, otellerin de AVM'lere turist göndermeye başladığını belirterek, "Her iki taraf için de kazan-kazan durumu oluştu. Alışveriş turistinin bölgeye olan talebi arttı" dedi.
POTANSİYEL OLUŞTU
Anadolu Yakası'ndaki turizm değerlerini güçlü bir tanıtım çalışmasıyla öne çıkardıklarını aktaran Hilton İstanbul Kozyatağı Genel Müdürü Burak Ektiren, bunun yanı sıra gelen turiste yakadaki alışveriş imkânını da anlattıklarını kaydetti. Ektiren, "Otelimiz marka karması güçlü olan AVM'lere ve Avrupa'nın en uzun alışveriş caddelerinden Bağdat Caddesi'ne 4 km uzaklıkta. Biz de Avrupa ve Ortadoğu'dan gelen misafirlerimize bu avantajı anlattık. Bazı AVM'lere shuttle koyduk. Ciddi bir potansiyel oluştu" dedi. İstanbul'a sadece alıveriş için amaçlı gelen turistlerin bölgeye olan taleplerinin arttığını anlatan Ektiren, şunları anlattı: "Burada konaklayan turistler sosyal medyada ciddi paylaşım yapmaya başladı. Bizim pazarlama faaliyetlerimiz de aralıksız sürüyor. Tüm bunların da meyvesini topluyoruz. Son dönemde gelen turistler ellerinde listeyle bize adres soruyor. Listede Kız Kulesi, Beylerbeyi Sarayı, Üsküdar, Kadıköy ve Çamlıca Tepesi gibi turistik noktaların yanı sıra Emaar Square Mall, Akasya AVM, Brandium, Palladium gibi AVM'ler de var."
1.000 doların üzerinde harcıyorlar
Yabancı turistin yanı sıra yurtdışında yaşayan Türklerin de alışveriş özelinde İstanbul'u ziyaret ettiğini aktaran Burak Ektiren, son dönemde onların da bölgeye olan taleplerinin arttığını kaydetti. Bir turistin otalama 650 dolar gelir bıraktığını hatırlatan Ektiren, "Alışveriş turisti ise 1.000 doların üzerinde gelir bırakıyor. Bu oran yurtdışında yaşayan Türk misafirlerde ise çok daha yüksek" ifadelerini kullandı. Ektiren, turistlerin ortalama 3 gece konakladıklarını da sözlerine ekledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.