Cumartesi 19.05.2018
Son Güncelleme: Cumartesi 19.05.2018

Vatandaş gramajı azaltıp ucuzu aldı

Gıda fiyatlarındaki artış ramazanda da durmadı. Et ve süt ürünleri yükselmeye devam etti. Geçen yılın ramazan dönemine göre fiyatlar ortalama yüzde 15 artış gösterdi. Vatandaş ise gramajı azaltıp ucuzu satın aldı

Ramazanın vazgeçilmezi iftariyeliklerin fiyatları STK'ların 'zam yok' söylemlerine rağmen fırsatçıların manipülasyonuyla yerinde duramadı. Yıl başında yükselişe geçen et ve süt ürünlerindeki fiyat artışı ramazanda da yüzde 5-7 arasında devam etti. Meyve ve sebzeyi ise yüksek hasat kurtardı. Market yöneticileri artan fiyatlar nedeniyle vatandaşın daha düşük gramajlara ya da market markalı ürünlere yöneldiğini belirtirken alışveriş sıklığının ise bir önceki ramazana göre azaldığını ifade ediyorlar.
2017'YE GÖRE % 15 ARTIŞ VAR
Gıda Perakendecileri Derneği Başkanı Mustafa Songör, beyaz ve kırmızı ette zammın devam ettiğini, süt ürünlerinde ise geçen ay başlayan fiyat artışlarının ramazan dönemine de yansıdığını söyledi. Geçen yıl ramazan dönemine göre fiyatlarda ortalama yüzde 15 oranında artış olduğunu belirten Songör, "Hammaddesi dolarla alınan temizlik ürünleri, bebek bezi gibi ürünlerdeki fiyat artışı yüzde 50" ifadelerini kullandı. Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu Başkanı Bendevi Palandöken ise, piyasada dolara bağlı fiyat artışları olduğunu ve bunun tamamen spekülatif olarak yapıldığını dile getirdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.