Çarşamba 23.05.2018
Son Güncelleme: Çarşamba 23.05.2018

Güçlü büyüme için yeni kadro

AK Parti'nin yeni dönem kadrolarının açıklanmasının ardından gözler 24 Haziran sonrası ekonomiyi omuzlayacak isimlere çevrildi. Ekonomide birçok konuda köklü değişime gidiliyor. Ekonomi yönetiminde, reformlar ve kurumsal yapılanmayı üstlenecek tecrübeli kadrolara özel sektörden, gelecek isimler güç katacak. AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Cevdet Yılmaz, "Seçimlerde yeni sistemin kuruluş kadrosu seçilecek" dedi.
Milletvekili listesinde Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek, Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Maliye Bakanı Naci Ağbal ile Sanayi Bakanı Faruk Özlü yer almadı. Yeni sistemde bakan olanların vekilliği düşeceği için bu isimlerin kabinede yer alabileceği konuşuluyor.
ÜÇ ANA BAŞLIK VAR
Seçimlerin ardından kamu kurum ve kuruluşları, bakanlıklar, Meclis'in çalışma düzeninde de önemli değişiklikler olacak. Ekonomi yönetimi "koordinasyon, planlama ve icraat" olmak üzere üç başlık yapılandırılacak. Para, maliye politikaları ile kalkınma projeleri için koordinasyon merkezi kuruluyor. Faizde belirleyici olan Para Politikası Kurulu güçlendirilecek. Reformların doğrudan yürütüldüğü tek bir koordinasyon merkezi oluşturulacak.
BÜTÇEDE YENİ DÖNEM
Yenı sistemle bütçe hazırlama ve sunma yetkisi Cumhurbaşkanı'na veriliyor. Bütçe Kanunu ile Kesin Hesap Kanunu birleştiriliyor. Bütçe Meclis'te onaylanmazsa, geçici bütçe hazırlanacak. Bu da olmazsa bir önceki yılın bütçesi yeniden değerleme oranına göre artırılarak yürürlüğe konuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.