Giriş Tarihi: 29.5.2018 22:04 Son Güncelleme: 30.5.2018 01:51

Starbucks ABD'de 8 bin şubesini ırkçılık eğitimi için kapattı

Şirketin 175 binden fazla çalışanına "ayrımcılığı önleyici ırkçılık ön yargısı eğitimi" verilecek

ABD'li uluslararası kahve zinciri Starbucks, ülke genelindeki 8 binden fazla şubesini "ırkçılık ön yargı eğitimi" için yarın sabaha kadar kapattı.

New York ve Washington D.C.'deki Starbucks mağazalarının kapılarına asılan açıklamada, şubelerin yerel saatle bugün 14.30 ile yarın 05.30 saatleri arasında kapalı olacağı belirtildi.

Açıklamada, ev ve işyerlerinden sonra insanlar için "üçüncü bir yer" olan Starbucks'ta kişilerin kendilerini buraya ait hissetmeleri amacıyla çalışmalar yapılacağı aktarıldı.

Starbucks'tan 17 Nisan'da yapılan açıklamada, "mağazalarda ayrımcılığı önleyici ırkçılık ön yargısı eğitimi verileceği" bildirilirken, bu faaliyetin şirketin 175 binden fazla çalışanını kapsayacağı bilgisine yer verilmişti.

ABD'nin Philadelphia kentindeki bir Starbucks mağazasında 12 Nisan'da iki siyahi Amerikalı "izinsiz giriş" iddiasıyla tutuklanmıştı. Olayın ardından mağazanın önünde protestolar yaşanmış ve olay sosyal medyada geniş tepkiye yol açmıştı.

Starbucks'ın New York borsasında işlem gören hisseleri bugün yerel saatle 14.30'da yüzde 1,4 düşüşle işlem görürken, düne göre şirketin piyasa değerindeki kayıp ise yaklaşık 1,1 milyar dolar oldu.

Uzmanlar, Starbucks'ın piyasa değerindeki kayba ek olarak, geçici kapalı olmasından dolayı satışlarındaki kaybın da milyonlarca dolara ulaşabileceğini vurguluyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.