Cumartesi 16.06.2018
Son Güncelleme: Cumartesi 16.06.2018

Devler yeni havalimanı için sıraya girdi

Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan, UPS, DHL, FedEx gibi dev kargo şirketlerinin yeni havalimanında yer kiralamak için başvuruda bulunduğunu söyledi

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, hizmete girdiğinde dünyanın en büyüğü olacak İstanbul Yeni Havalimanı'nda yer almak için dev kargo şirketlerinin başvuruda bulunduğunu söyledi. Arslan, UPS, DHL ve FedEx gibi dünyanın önde gelen kargo şirketlerinin yer kiralamak için başvuruda bulunduğunu kaydetti. Arslan, "29 Ekim'de İstanbul Yeni Havalimanı'nın hizmete girmesiyle kent, havacılıkta yolcu trafiğinin yanı sıra kargoculuğun da merkezi olacak" dedi. Arslan, İstanbul Yeni Havalimanı'nın 42 ayda tamamlanacak ilk etabında 90 milyon yolcu kapasitesi, günlük 3 bin 500 iniş-kalkış imkânı, 100 bin metrekarelik yaşam alanı, 25 bin araçlık otopark, 42 kilometrelik bagaj sistemi, 143 yolcu köprüsü, 5.5 milyon tonluk kargo kapasitesi, 62 kilometrelik güvenlik çemberi bulunacağını, burasının 73 milyar liralık ekonomik katkı ve 225 bin kişiye istihdam imkânı sağlayacağını bildirdi.
KARGODA DA MERKEZ OLACAK
ARSLAN, İstanbul Yeni Havalimanı'nın kargo taşımacılığının da merkezi olacağını söyledi. Kargo hizmeti ile ilgili Türk olma şartının aranmayacağını bildiren Arslan, "Bu değişiklikle dünya çapında hava kargo firmalarının ülkemizde de faaliyet gösterebilmeleri sağlanacak ve ciddi bir rekabet ortamı oluşacak" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.