Pazar 17.06.2018
Son Güncelleme: Pazar 17.06.2018

Dövize inat muadil parfüm üretecek

Yükselen kura savaş açan Kopaş Kozmetik’in Genel Müdürü Özyurt, “Lüks parfüm markalarının muadilini üreteceğiz. Bu şekilde vatandaş aynı kokuya binlerce lira vermeyecek” dedi

Free shoplar ya da kozmetik zincirlerinde 300 euroya kadar çıkan parfümlerin yükselen kur nedeniyle artık cep yaktığını belirten Türkiye'nin en büyük kişisel bakım ürünleri üreticilerinden Kopaş Kozmetik'in Genel Müdürü Onur Özyurt, "Dövize savaş açtık. Çerkezköy fabrikamızda üreteceğimiz ve eylülde piyasaya süreceğimiz parfümler parfümerilerde 80-150 euro arasında satılan parfümlerin içeriği ile yüzde 97 aynı ama fiyatı onların dörte biri olacak" dedi. Chanel Mademoiselle gibi lüks markaların muadilini üreteceklerinin altını çizen Özyurt, "Böylece insanlar ne içeriği belli olmayan açık parfüm almak ne de bir parfüme 600-700 lira vermek zorunda kalacak" dedi.
KOKUNUN TAKLİDİ OLMAZ
80 euroluk parfümü aynı içerikle dörtte bir fiyatına satacaklarının altını çizen Özyurt, "Muadil ilaç nasılsa biz de muadil parfüm üretip satacağız. Türkiye'de ürettiğimiz için de kazanılan para ülkede kalacak" ifadelerini kullandı. Halihazırda XO markasıyla parfüm ve deodorant üretimi yaptıkları bilgisini veren Özyurt, "Dünyaca ünlü parfüm markalarının 50 ml'si 65 euro. 80-150 euroya satılan markaların yüzde 95-97 bandında benzeri olan kokular halihazırda koku portföyümüzde mevcut, biz de üreteceğiz" dedi. Yaptıkları işin taklit olmadığına dikkat çeken Özyurt, "Unilever'in markası Axe'ın kokularının tamamı ünlü markaların kokularıdır. Markayı taklit ederseniz sıkıntı olur ancak o dev markalar da kokuları başka bir şirketten satın alıyor. Dünyadaki kokuların çerçevesi belli. Dolayısıyla kokuların benzeşmesi çok normal" diye konuştu. Özyurt, ürünleri Migros ve Carrefour gibi marketlerde de satışa sunacaklarını kaydetti.
SAÇ BOYASINDA LİDERİZ
SESU, Dalin ve XO markaları ile pek çok ülkede pazar lideri olduklarını belirten Özyurt aynı zamanda Türkiye'nin en büyük saç boyası üreticisi konumuna geldiklerini ifade etti. Özyurt şunları söyledi: "Üç yılda ciromuz iki katına çıktı. Her yıl TL bazında yüzde 25 büyüyoruz. Saç bakımında pazar payımız yüzde 47. İki evden birinde Dalin var. Deterjan yumuşatıcı pazarında payımız yüzde 54. Kalıp sabunda ve pudrada pazar lideriyiz. Sesu adet bazında en çok satılan ağda. Yılda 2 milyon adet saç boyası üretiyoruz. Kuaförlerde saçınıza sürülen boyaların çoğu bize ait."
42 MİLYON ÜRETIM YAPACAK
Geçen yılı 300 milyon TL ciro ile kapattıklarını bu yıl ise 400 milyon TL ciro hedeflediklerini dile getiren Özyurt, "Bu yıl 42 milyon adet üretim yapacağız. Yakında kendi açacağımız intrernet sitesinde farklı ürün gruplarının bulunduğu paketler olacak. Tüm ürünlerimizin denenerek satın alınmasını sağlayacağımız bir paket modeli hazırlıyoruz" ifadelerini kullandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.