Pazartesi 18.06.2018
Son Güncelleme: Pazartesi 18.06.2018

365 gün ‘indirim var’ yalanı bitiyor

Ekonomi Bakanlığı, 365 gün süren indirim kampanyalarına son vermeye hazırlanıyor. Çalışmayla haksız rekabetin önüne geçilecek, tüketicinin yanıltılması da engellenecek

Ekonomi Bakanlığı neredeyse yılın 365 günü süren indirim kampanyası vaatlerine son vermeye hazırlanıyor. Hemen her firmanın uyguladığı ve tüketiciyi yanılttığı düşünülen 'indirim kampanyalarının' kanun tasarısıyla yılda iki defa yapılması için çalışma başlatıldı.
Beyaz eşyadan mobilyaya hazır giyimden teknoloji ürünlerine tüm perakende sektörünü kapsayacak olan yeni çalışmayla, ilkbahar ve sonbahar olmak üzere, sınırlı bir zaman diliminde indirim kampanyası uygulanacak. Yeni çalışmayla tüketicinin yanıltılması engellenirken haksız rekabetin de önüne geçilmesi hedefleniyor.
YILDA İKİ KEZ OLACAK
İndirim kampanyalarının firmalar arasında haksız rekabete neden olduğunu belirten Mobilya Sanayi İşadamları Derneği (MOBSAD) Başkanı Nuri Gürcan, kampanyaların artık halk nezdinde de inandırıcılığının kalmadığını söyledi. Gürcan, "Uzun zamandır bu sorun perakende sektörü için tartışılıyordu. Konuyu Ekonomi Bakanlığı'na taşımıştık. Gündemlerine aldılar. Perakendedeki her sektör paydaşıyla bu konuyu görüşüyorlar" dedi.
Çalışmanın ana hatlarıyla şekillendiğini aktaran Gürcan, "Kampanyanın ilkbahar ve sonbahar olmak üzere yılda iki kere ve belirli süre diliminde yapılmasını önerdik. Bakanlık da pozitif yaklaştı" diye konuştu. Uygulamanın hayata geçirilmesi için kanun tasarısı gerektiğini dile getiren Gürcan, yeni dönemden umutlu olduklarını vurguladı.
50 ÜLKEDE İTALYA'NIN ÖNÜNDEYİZ
Sektöre dair bilgiler de paylaşan Gürcan, Türkiye'nin mobilya ihracatında İtalya'dan sonra ikinci sırada yer aldığını söyledi. Gürcan, "Son 2-3 yıldır İtalyan mobilya sektörü AB uyum yasaları gereğince 5.5 saat çalışma zorunluluğu nedeniyle sıkıntılı. Maliyetleri çok yüksek. Onların bir koltuk fiyatına aynı kalitede biz iki koltuk veriyoruz. Bu da Türk firmalarını öne çıkarıyor. 50'ye yakın ülkede Türk firmaları İtalya'nın önüne geçti. Devlet bizi desteklerse dünyada birkaç yıl içinde lider oluruz" ifadelerini kullandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.