Cuma 22.06.2018
Son Güncelleme: Cuma 22.06.2018

Faktoring ticaretin çarklarını döndürüyor

Strateji Faktoring Genel Müdürü Betül Kurtuluş, Tedarik Zinciri Finansmanı Platformu ile ticaretin çarklarını döndürdüklerini belirtirken, QNB Finans Faktoring Genel Müdürü Nergis Bumedian KOBİ’lere bir telefon kadar yakın olduklarını söyledi

Banka dışı finans kesimini çatısı altında toplayan Finansal Kurumlar Birliği (FKB) bünyesinde faaliyet gösteren faktoring sektörü, 110 bin müşteriye doğrudan dokunurken, çoğunluğu KOBİ olmak üzere 250 bin alıcıya hizmet veriyor. Sabah Gazetesi Ekonomi Müdürü Dr. Şeref Oğuz'un da katıldığı, AHaber Ekonomi Müdürü Özlem Doğaner'in Finansın Merkezi programına katılan QNB Finans Faktoring Genel Müdürü Nergis Ayvaz Bumedian ve Strateji Faktoring Genel Müdürü Betül Kurtuluş, sektörün ticaretin çarklarının dönmesinde önemli bir görevi yerine getirdiğini bildirdi.
GİDECEK ÇOK YOLUMUZ VAR
60 şirket olarak faaliyet gösterdiklerini ve bunların 12'sinin banka iştiraki olduğunu ifade eden QNB Finans Faktoring Genel Müdürü Nergis Ayvaz Bumedian, sektörün Türkiye ekonomisi için önemine inandıklarını kaydetti. Sektörün de her yıl yüzde 20'lerin üzerinde büyüyerek bunu ispatladığına değinen Bumedian, "Buna rağmen gidecek çok yolumuz var. Gayrisafi milli hasıladan aldığımız pay henüz yüzde 5'ler seviyesinde. Gelişmiş ülkelerde bu oran yüzde 10'un üzerinde. Faktoring önümüzdeki dönemlerde hak ettiği yerlere hacim olarak ulaşacak" dedi. Tedarik Zinciri Finansmanı Platformu'nun üretici, tüketici ve KOBİ'lere kullanıma açıldığına dikkat çeken Strateji Faktoring Genel Müdürü Betül Kurtuluş, "Sistemimizden 110 bin müşteri faydalanıyor. Bunların bir çoğu KOBİ ve ortak paydada 250 bin alıcıya hizmet veriyoruz. Biz faktoring sektörü olarak ticaretin finansmanını yapıyoruz. Geçen yıl bir reklam kampanyası yaptık. Bu reklam kampanyasının sloganı 'faktoring ticaretin çarkının döndürür' olarak belirlendi. Bu slogan olmaktan çok gerçek hayatta üretilmiş bir söylem. Çünkü siz, organize sanayideki en büyük üreticinin ödemesini yaptığı gün küçük üreticiye kadar ödeme zincirini tamamlayabiliyorsanız gerçekten ticaretin çarkı dönüyor demektir" dedi.
YENİ SİSTEM KOBİ'LERE YARAR
KOBİ'lerin Türkiye ekonomisinde çok özel bir konuma sahip olduğunun altını çizen Sabah Gazetesi Ekonomi Müdürü Şeref Oğuz, faktoringin alacaklı ile borçluyu birleştiren bir yapı olduğuna değindi. Oğuz, "Cumhurbaşkanlığı sisteminin vaadi şu: Hızlı, güçlü ve etkin karar süreçleri. Bu KOBİ'lerin tam da doğasında olan bir yapı. Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi, devlet mekanizmalarının KOBİ'lere yakınlaşacağı bir sistem olacak. KOBİ'ler çok daha işlevsel bir hale gelecek" dedi.
ALACAĞINI YÖNETEMEYEN SÜRDÜRÜLEBİLİR OLAMAZ
Günümüz dünyasında üretimden ziyade bunun finansmanını yönetmenin önem kazandığına vurgu yapan Şeref Oğuz, "Bir malın 100 birim değeri varsa 12 birimi üretim değeri geri kalan müşteri bilgisi ve beraberinde alacak ve finansmanla ilgili bilgiler. Bu noktadan baktığınız zaman alacak ve borçlu dengesini kurma noktasında KOBİ'lerin zihin yapısı bu noktaya doğru ilerliyor. Eskiden sadece banka vardı, şimdi banka dışı alanlarda var. Alacakla borç ödenmez, şüpheli alacakla hiç ödenmez. Ve alacaklarını yönetemeyen şirketler sürdürülebilir olamaz. Eskiden KOBİ'lerin bu imkânları yoktu, bugün var. Üstelik sadece mal üretme noktasında değil, finansman noktasında da yetkinlik kazanıyorlar. Şirketlerimiz faktoringi kullandıkça ve bildikçe talepleri artacaktır" dedi.
DAKİKALAR İÇİNDE FİNANSMAN
Merkezi Fatura Kayıt Sistemi'nin FKB çatısı altında çalıştığını hatırlatan Kurtuluş, sözlerini şöyle sürdürdü: "Tedarik Zinciri Finansmanı Platformu'nu da kurduk. Bu, KOBİ'lerin çok uygun maliyetli kredi bulmalarını sağlıyor. Otomotiv yan sanayide, ana firmaya üretim yapan bir KOBİ'siniz. Bilançonuz kendi aktifi dışında bir kredi bulmaya yeterli değil. Elinizde ana firmaya kestiğiniz faturanız var. Bu anlamda bu firmaların Tedarik Zinciri Finansmanı Platformu devreye giriyor. Sisteme tanınmış alıcı satıcı ilişkisiyle neredeyse dakikalar içerisinde fatura finansmanı sağlıyoruz."
ERKEN TAHSİL ETME İMKÂNI
Ticaretin finansmanında faktoring sektörünün çok önemli bir oyuncu olarak devreye girdiğinin altını çizen Bumedian, "Şirketler tahsilatlarını en iyi ihtimalle 3 ay sonra yapabiliyor. Faktoring size 3 veya 6 ay vadesi ne ise o vadede oluşacak olan tahsilatı size bugünden ön finansman imkânı olarak veriyor" diye konuştu.
GERÇEK TEMİNAT İŞİN KENDİSİDİR
Faktoringe ulaşmanın çok kolay olduğunu ifade eden Bumedian, "KOBİ'lerin finansa zamanında erişimi çok önemli. Bizler de bir telefon kadar uzak olup KOBİ'lerimize imkânlarımızı sunmak istiyoruz. Ulaştıkları anda sadece bir fatura ile taleplerini bize iletmeleri yeterli. Bizim için gerçek teminat işin kendisidir, ticarettir. Ticaretin varlığını bize teyit eden faturadır. Bize bir faturayla başvurmaları ve borçluyu bildirmeleri yeterlidir. İşlemin türüne göre bir ila 5 saat arasında işletmelerimize mutlaka olumlu veya olumsuz dönüş yapılır" dedi.
MİLLİ SERVETİ KORUYORUZ
İhracat faktoring şirketlerinin yaptığı çok önemli hizmetler olduğunu hatırlatan Betül Kurtuluş, "Bir ihracatı yapmak kadar ihracatı yapmamaya karar vermekte çok önemli. Bir müşteriyi değiştirirken ihracatçılar çok ciddi zaman kaybı yaşıyor. Dolayısıyla yapmamaya karar verme uyarısını da öncesinde veriyoruz. Strateji Faktoring olarak sektörde ihracat faktoringi yapıyoruz. Çok büyük bir ihracat kuruluşumuza 3.8 milyon euro garanti ödemesi yaptık. Bu gerçek anlamda milli servetin korunmasıdır. Verdiğimiz hizmet çok önemli" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.