ABD ürünlerinin reklamlarına karşı hassasiyet çağrısı
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) Başkanı İlhan Yerlikaya, "Amerikan ürünlerinin ticari reklamı konularında medya yayın kuruluşlarımızın daha hassas davranmasının ülkemiz ve milletimizin hassasiyetleri doğrultusunda iyi olacağı kanaatindeyim." dedi.
ABD'nin Türkiye ekonomisine yönelik yaptırım kararları üzerine, Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, yastık altındaki dolarların bozdurulması ve ABD'nin elektronik ürünlerine boykot çağrısı yaparken, bir hassasiyet çağrısı da RTÜK Başkanı İlhan Yerlikaya'dan geldi.
Türkiye'de televizyonlarda yayımlanan film ve dizilerin büyük bölümünün ABD menşeli olması ve ticari iletişimde Amerikan ürünlerinin reklamının yapılmasına ilişkin AA muhabirinin sorularını yanıtlayan Yerlikaya, televizyonların bu konuda gerekli hassasiyeti göstermesi gerektiğini söyledi.
ABD'nin film endüstrisi üzerinden kendi kültürünü yaydığına işaret eden Yerlikaya, şu değerlendirmelerde bulundu:
"Devletimizin politikaları ve içinde bulunduğumuz konsept itibarıyla Amerikan emperyalizmi, kültürünün yayılmacılığı ve Amerikan ürünlerinin ticari reklamı konularında medya yayın kuruluşlarımızın daha hassas davranmasının, ülkemiz ve milletimizin hassasiyetleri doğrultusunda iyi olacağı kanaatindeyim."
EN SON HABERLER
- 1 Elektrik santrallerine 539,5 milyon liralık destek
- 2 TMSF'den Bentley, Porsche, Mercedes satışı
- 3 SON DAKİKA: Yüzde 25 kira artışı sınırı kalkıyor! Bakan Mehmet Şimşek: Vergi reformunda sona gelindi
- 4 2 tahvil ihalesi ve 1 kira sertifikası satışı gerçekleştirilecek
- 5 Hazine, 2 ihalede yaklaşık 56,7 milyar lira borçlandı
- 6 2024 yılında borçlanma piyasasından sağlanan fon tutarı 760,7 milyar TL
- 7 SON DAKİKA: Net rezervler artıya geçti! 2 ayda 66,5 milyar dolarlık iyileşme
- 8 Yüksek teknoloji ihracatında tarihi rekor! SSB Başkanı Görgün: Kilosu 65 doların üzerinde...
- 9 Bakanlıktan 4 ilde fiyat ve etiket denetimi
- 10 İhracatın gözdeleri belli oldu