Çarşamba 22.08.2018
Son Güncelleme: Çarşamba 22.08.2018

Uçak yolcularının yüzde 5’i Türkiye üzerinden taşındı

Geçen yıl, dünyada uçakla seyahat eden yolcuların yaklaşık yüzde 4.7'si, Avrupa'dakilerin ise yaklaşık yüzde 8.9'u Türkiye'deki havalimanlarından yapılan seferlerle taşındı. Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü verilerinden derlenen bilgiye göre, 2017'de, Türkiye'deki havalimanları merkezli iç ve dış hat seferleriyle taşınan yolcu sayısı 193 milyon 576 bin 844 olarak hesaplandı. Geçen yıl, Türkiye'deki havalimanları merkezli uçuşlarla iç hatta 109 milyon 511 bin 390, dış hatta 83 milyon 533 bin 953, transitte ise 531 bin 501 yolcu taşındı. 2017 yılında Türkiye'de en çok yolcu ağırlayan havalimanları arasında birinci sırada Atatürk Havalimanı yer aldı.
4.1 MİLYAR KİŞİ UÇTU
Bu havalimanında geliş gidiş seferleriyle 64 milyon 106 bin 14 yolcu misafir edilirken yoğunluğu gittikçe artan Sabiha Gökçen Havalimanı'nda 31 milyon 386 bin 38 yolcu ağırlandı. Antalya Havalimanı geçen yıl 25 milyon 872 bin 451, Ankara Esenboğa Havalimanı 15 milyon 817 bin 158, İzmir Adnan Menderes Havalimanı ise 12 milyon 824 bin 310 yolcuya ev sahipliği yaptı. Geçen yıl, Türkiye'deki tüm havalimanlarından, yolcuların iç ve dış hat seyahatleri için 1 milyon 500 bin 457 geliş-gidiş seferi icra edildi. Türkiye'deki havalimanlarından 2017'de 1 milyon 272 bin 341 ticari sefer yapıldı. Dünyada ise 4.1 milyar yolcu uçakla seyahat etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.