Pazar 14.10.2018
Son Güncelleme: Pazar 14.10.2018

Yaratıcılığı tetikleyen festival

Türkiye'deki önemli reklam organizasyonlarından birisi olan Kristal Elma etkinliğinde, birbirinden farklı katılımcılarla çok sayıda önemli ve farklı içerikler için oturumlar düzenlendi. Festivalde workshoplar ve gençlere özel aktivitelerin ön plana çıktığını belirten GroupM Türkiye CEO'su ve WPP Ülke Müdürü Demet İkiler, sektörü bir araya getirme, çeşitli kaynaklardan besleme, yaratıcılığı ön planda tutarak iyi işleri ödüllendirmek için cesaretlendirme gibi misyonların yerine getirildiğini söyledi. Bütün bu etkinliklerin sektör için büyük önem taşıdığını vurgulayan İkiler, "Yaratıcı, farklılaşan ve sonuç getiren işlerin çoğalması için cesaretle hareket etmek gerekli. Bu çerçevede hem marka hem de ajans için Kristal Elma tetikleyici bir unsur" dedi.
DİJİTAL DÖNÜŞÜM ŞART
WPP'nin global olarak hayata geçirdiği Brandz araştırmasına göre dünyanın en büyük 100 markasının toplam değerinin 2005'ten 2017'ye yüzde 152 oranında artış gösterdiğini vurgulayan İkiler, "Burada dikkat edilmesi gereken nokta en değerli 10 markanın 7'si şu anda teknoloji ve dijital odaklı şirketlerden oluşuyor. İlk 100'de yer alan markaların birçoğu 10 yıl öncesine kadar listede yer almıyordu" diye konuştu. Gelişen yapay zekâ uygulamalarıyla tüketicilerin verdiği kararların daha fazla otomatize olduğunu ifade eden İkiler, markaların sesini duyurmak için mesajlarını yeni kanallara göre optimize etmesi gerektini söyledi.
KİŞİSEL VERİ YAŞAM BİÇİMİNİ ETKİLEYECEK
Reklamverenlerin kısa vadede satışlarını artırmak ile uzun vadede sadakat inşa etmek konusunda izleyeceği yolu tekrar düşünmesi gerektiğini ifade eden İkiler, şöyle konuştu: "Bu dağılımı yapmak için öncelikle markanın hangi sektörde olduğunu, daha önce reklam bütçesini nasıl dağıttığını, rakiplerinin pozisyonunu ve kategorideki satın alma deneyiminin ne oranda dijitalize olduğunu değerlendirmek gerekiyor. Dijital dünyada tüketiciler olarak yaşam biçimimizi kişisel veri güçlendirecek."
MARKA VE TÜKETİCİ İLİŞKİSİ DEĞİŞİYOR
Tüketici yolculuğundaki geleceğin bilinirlikten daha çok deneyimlere odaklandığının vurgulayan İkiler, "Birçok pazarlamacının öncelikli hedeflerinden biri olan marka bilinirliği, yerini tüketici deneyimi sunma ihtiyacına bırakıyor. Satın alma kararında tüketici yorumları çok önemli hale geliyor. Deneyimin ön plana çıktığı bu ortamda marka ve tüketici ilişkisi de değişiyor. Tüketiciyi anlamak ve iletişimi kişiselleştirerek yapabilmek önem kazanıyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.