Giriş Tarihi: 16.10.2018

Bölüm başı fiyatı 30’dan 300 bin dolara kadar çıktı

Türk dizileri, Cannes’da görücüye çıktı. Dizi ihracatına 2001’de başlayan Türkiye, bölüm başına dizi satışını 30 dolardan 300 bin dolara çıkardı. Hedef yeni pazarlar keşfetmek

Türk dizileri, uluslararası arenada başarı hikâyesi yazmaya devam ediyor. Global TV endüstrisi ile TV ve dijital içerik yöneticileri, Fransa'nın Cannes şehrinde dün kapılarını açan dizi, film, içerik, TV ve yapım sektörü fuarı MIPCOM'da bir araya geldi. Sektörün en önemli sahnesi olarak kabul edilen fuara 2011'den itibaren Türkiye'nin katılımını İstanbul Ticaret Odası (İTO) organize ediyor. Dizi ihracına 2001'de başlayan Türkiye'nin ilk yerli dizi ihracını Türk yapımcı Colinos, Deli Yürek dizisini Kazakistan'a bölüm başına 30 dolara ihraç ederek başladı. Aradan geçen 17 yılda Türk dizilerinin bölüm başına fiyatı 300 bin dolara kadar çıktı. Türkiye şimdiye kadar yurtdışına toplamda 100 bin saatlik dizi sattı.
2019 EYLEM PLANI HAZIR
2019'a yönelik Film Eylem Planı'nı hazırladıklarını söyleyen İTO Başkanı Şekib Avdagiç, planda yer alan çalışma başlıklarını anlattı. Kültür ve Turizm Bakanlığı Sinema Genel Müdürlüğü'nün de üyesi olduğu İTO Film Sektörü Koordinasyon Komitesi'nin Türk dizi kataloğu hazırladığını belirten Avdagiç, "Dizilerin isimleri, bölüm sayısı, yapım yılı, kısaca özeti, aldığı reyting, izlendiği ülkeler gibi bilgiler tek bir katalogda yer alacak. Önce dijital versiyonu yapılacak" dedi. İTO, 'Filming in Turkey' projesi ile Türkiye'de filim ve dizi çekimi yapılabilecek mekanları yapımcıların dikkatine sunacak. Çalışma kapsamında 17 ilde film çekimine uygun 150'den fazla doğal, kültürel ve tarihi mekanın özgün fotoğraf ve video çekimleri, 'Filming in Turkey' sinema portalına yükleniyor.
4 HEDEF ÜLKE BELİRLENDİ
Türk dizilerinin yoğun izlendiği Japonya, Endonezya, Şili gibi ülkelerden 'Türk dizi günleri' düzenleme teklifleri geldiğini belirten Avdagiç, "Oyuncuların kullandıkları marka ve ürünler ile yaşadıkları mekanları bu ülkelerde tanıtmak üzere teklifleri değerlendireceğiz. MIPCOM'un 2018 yılı onur konuğu olan Çin, aynı zamanda Ticaret Bakanlığı'nın 4 hedef ülkesinden biri. Denetimin çok yüksek olduğu Çin kapısını aralamak için çalışma yapılacak. Yine hedef ülkelerden Rusya da geliştirilebilecek bir alan" diye konuştu.
ANİMASYON STANDI KURULDU
İTO, fuarda bu yıl da ikili görüşme alanı oluşturdu. Fuara Kültür ve Turizm Bakanlığı Sinema Genel Müdürlüğü de destek sağlıyor. Türkiye katılımı kapsamında İTO, fuarda ikinci kez Türk Animasyon Standı kurdu. Fuar, 18 Ekim'e kadar açık kalacak
İLK 5 ÜLKEDEN BİRİ TÜRKİYE
Dünyada 2017'de TV ve online platformlarda 4 bin 100'den fazla 'ithal' dizinin vizyona girdiğini belirten Avdagiç, "Türkiye, TV ve online platform tarafında dizi ihracatında İngiltere, ABD, Fransa, Almanya ile birlikte ilk 5 ülke arasında yer alıyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.