Cuma 26.10.2018
Son Güncelleme: Cuma 26.10.2018

Turkcell’den 9 ayda 1.2 mılyarlık kâr

Turkcell, yılın 9 ayında cirosunu 15.7 milyar, net kârını ise 1.2 milyar lira düzeyine taşıdı. Genel Müdür Terzioğlu, “2018 için gelir büyümesini yüzde 20- 22 olarak yukarı yönlü güncelledik” dedi

Turkcell'in yılın 9 ayında net kârı 1.2 milyar liraya, toplam gelirleri 15.7 milyar liraya ulaştı. Firmadan yapılan açıklamaya göre, 3'üncü çeyrekte ise şirketin gelirleri yüzde 26.1 artarak 5.8 milyar liraya, faiz, amortisman ve vergi öncesi kârı (FAVÖK) da yüzde 46.6 yükselerek 2.4 milyar liraya çıktı. Böylece şirket, tüm zamanların en yüksek üç aylık grup geliri ve FAVÖK'ünü elde etti. Bu dönemde Turkcell'in FAVÖK marjı yüzde 41.3 olarak gerçekleşirken net kâr ise 241 milyon lira oldu.
FATURALI 19 MİLYONA ULAŞTI
Turkcell, 3'üncü çeyrekte 191 bin faturalı mobil müşteri kazanırken, şirketin faturalı müşteri sayısı da 19 milyona, toplam mobil müşteri sayısı ise 34.9 milyona çıktı. Şirketin mobil müşterilerinin ses, data ve en az bir temel dijital servisi aktif olarak kullanma oranı yıllık bazda 13.5 yüzde puan artarak yüzde 64'e yükseldi. Bu dönemde Turkcell fiber müşteri sayısı 43 bin artarak 1.3 milyonu geçti.
DİJİTAL SERVİSE TALEP ARTTI
Turkcell'in dijital müzik platformu fizy üzerinden 3'üncü çeyrekte 36 canlı konser yayımlanırken, görme engelliler için "voice over" desteği hayata geçirildi. Bu dönemde fizy'nin indirilme sayısı 19.2 milyona çıktı, dinlenen şarkı sayısı günde ortalama 7.8 milyonu geçti. Dijital yayın platformu Dergilik'te 9 ayda toplam 43 milyon dergi ve gazete okundu. Platformun kullanıcı sayısı ise 13 milyona ulaştı. Bir yıl önce lansmanı gerçekleşen Türkiye'nin arama motoru Yaani de büyümesini sürdürdü. 6.5 milyon kez indirilen Yaani üzerinde günde ortalama 1.8 milyon arama gerçekleştiriliyor.
GELİRDE TÜM ZAMANLARIN REKORUNU KIRDIK
TURKCELL'IN verimliliği ön planda tutarak yatırımlarını sürdürdüğüne işaret eden Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, "Son 3.5 yılda oluşturduğumuz iş modeli, 2018'in üçüncü çeyreğinde de makroekonomik dengelerin zorlu testinden başarıyla geçti. Son çeyrekte elde ettiğimiz sonuçlar sadece Turkcell'in değil Türkiye'nin gücünü göstermesi açısından da çok önemli" ifadelerini kullandı. Terzioğlu, dijital servislerin indirilme sayısının 130 milyona ulaştığını aktararak, şunları kaydetti: "4.5G'li müşterilerimizin aylık ortalama veri kullanımı 7 gigabayt olarak gerçekleşti. Gelirde tüm zamanların rekorunu kırdık. Bu tablo büyümemizi sürdüreceğimizin kanıtı."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.