Pazartesi 05.11.2018

Bakanlık gıda teröristlerine göz açtırmadı

Tarım ve Orman Bakanlığı, halkın sağlığıyla oynayan gıda teröristlerine göz açtırmadı. "Tarladan/çiftlikten sofraya gıda güvenilirliği" yaklaşımıyla gıda ürünlerine ilişkin denetimlerini sıklaştıran bakanlık, 2010'da 76 bin 756 olan gıda denetim sayısını 2017'de 1 milyon 13 bin 855'e çıkardı.
6 BİN 858 DENETÇİ
Bakan Pakdemirli, gıda güvenliği ve denetimlere ilişkin milletvekillerinin sorularını yanıtladı. Bakanlığı bünyesinde gıda kontrollerinin 6 bin 858 gıda denetçisi tarafından yapıldığını kaydeden Pakdemirli, işletmelerin risk esasına göre hazırlanan bakanlık ve il yıllık denetim programları kapsamında denetlendiğini, ayrıca BİMER, CİMER ve Alo 174 Gıda hattına gelen şikâyet ve ihbarlarla ilgili de gerekli denetim ve işlemlerin yapıldığını söyledi. Bakan Pakdemirli, AB ile uyumlu olarak ürün ve işletme riskine dayalı gıda denetim ve kontrol sistemine geçildiğini, denetim sıklığının artırıldığını kaydetti.
1 MİLYON DENETİM
BAKAN Pakdemirli, 2010'dan bu yana yapılan gıda denetimlerine ilişkin de bilgi verdi. 2010'da 376 bin 756 denetim yapılırken 2011'de 400 bin 435, 2012'de 412 bin 998, 2013'te 514 bin 253, 2014'te 600 bin 924, 2015'te 734 bin 862, 2016'da 893 bin 964 denetim gerçekleştirildi. 2017'de yapılan denetim sayısı ise 1 milyon 14 bin 855'i buldu. Pakdemirli halen kayıt ve onay kapsamında toplam 675 bin 487 adet gıda işletmesi bulunduğunu da bildirdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.