Salı 20.11.2018
Son Güncelleme: Salı 20.11.2018

80 Türk markası Avrupa’ya çıkarma yaptı

Cannes’da düzenlenen MAPIC Fuarı’na yoğun katılım gösteren Türk markaları, dünya devleriyle önemli iş görüşmelerine imza attı

İstanbul Hazır Giyim ve İhracatçılar Birliği (İHKİB) ile Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) işbirliği ile Türk markaları, 'Turkish Brands' çatısı altında bir araya gelip, 24'üncü kez kapılarını açan Fransa'nın Cannes kentindeki MAPIC Fuarı'nda yeni işbirlikleri için fırsat kolladı. MAPIC, perakende ve gayrimenkul sektörünün dünya çapında en etkili fuarlarından biri olarak kabul ediliyor. 9 binin üzerinde katılımcı, 3 gün süresince önemli iş görüşmelerine imza attı. 80'i aşkın Türk firması ve 250 yönetici de Alkaş'ın organizasyonuyla MAPIC'e gelerek yeni yatırımlara ve işbirliklerine kapı araladı. Bu yıl Turkish Brands çatısı altında 10 Türk markası temsil edildi. ADL, Aker, B&G, Defacto, D'SDamat, Gönül Kahvesi, İpekyol, Kiğılı, Knitss, LCWaikiki, Network ve Simit Sarayı yurtdışında yeni mağazalar açmak için stratejik görüşmeler yaptı. Ancak bu yıl Türk standında yer almasa da fuarı gezerek iş görüşmeleri yapan Türk firmaları da oldu. Mesela BMD üyesi Gamze Cizreli, Big Chefs restoranlarını hem Avrupa hem de Uzakdoğu'da açmak için aldıkları karar doğrultusunda MAPIC'te yatırımcılarla bir araya geldi. Alkaş Genel Müdürü Yonca Aközer, bu yıl Türk markalarının 500'e yakın iş görüşmesine imza attığını söyledi.
DEVLER YEMEKTE BULUŞTU
MAPIC Fuarı'nda 9 bin katılımcı arasında AVM yatırımcıları ve markaların yanı sıra masterfranchiseler, mimarlar, tasarımcılar, şehirler ve ülkeler de yer aldı. Bu yıl dikkat çeken bir gelişme de Karaköy'de inşaatı devam eden Galataport projesinin ilk kez böyle bir fuarda görücüye çıkması oldu. İstanbul Modern'in yeni müzesinin de yer aldığı dev proje MAPIC'in en geniş standlarından birinde yabancı yatırımcılara arz-ı endam etti. Fuar süresinde önemli buluşmalardan birine de yine Türkiye ev sahipliği yaptı. Alışveriş Merkezleri Yatırımcıları Derneği (AYD) Yönetim Kurulu Başkanı Hulusi Belgu'nün verdiği geleneksel akşam yemeğine 200'ün üzerinde konuk katıldı.

SABAH gazetesi, Türkiye'de 11 alışveriş merkezi yatırımı yapan dünya devi Blackstone'nun temsilcisi Multi Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Kaya ve Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sinan Öncel'in de aralarında olduğu perakende ve alışveriş merkezi yatırımcılarını yemekte buluşturdu.
AVRUPALI MARKALARDA YORGUNLUK VAR!
BMD Başkanı Sinan Öncel, "MAPIC'te şunu gözlemledim. Yabancı alışveriş merkezleri Türklerin gelmesini istiyor. Neden derseniz, Avrupalı markaların pek çoğunda yorgunluk var. Batı'dan aldığımız haberler ünlü markaların sürekli mağaza kapattığı yönünde. Ortaya çıkan bu boşluğun son 10 yılda uluslararası arenada deneyim kazanan Türk markaları tarafından doldurulması bekleniyor" dedi. Sinan Öncel, Kuzey Avrupa ve Orta Avrupa'da Türkiye'nin 15 yıl önce yaşadığı AVM'leşme sürecini yaşamaya başladığını belirtiyor ve bunun da Türk firmalarına yeni fırsat pencereleri açtığını söylüyor. MAPIC'te gayrimenkul ve AVM yatırımcılarının ezici bir şekilde ön plana çıktığını da anlatan Öncel, bu fuarın önümüzdeki yıllarda özellikle Kuzey Avrupa, Orta Avrupa ve Afrika pazarlarına girmek isteyen perakendecilerimiz için doğru yatırımcılarla ilişki kurmak açısından önemli bir buluşma noktası olduğuna işaret ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.