Cuma 23.11.2018
Son Güncelleme: Cuma 23.11.2018

Buluttan 5 yılda 15 milyar dolar yağacak

Türkiye geleceğin dijital dönüşüm projelerini hayata geçirirken, 5 yılda bulut teknolojisinden 15 milyar dolarlık bir ekosistem sağlayacak ve 130 bin istihdam fırsatı doğacak

Tüm kurumlar ve bireysel kullanıcılar bulut teknolojisi ile yeni bir kullanım kültürüne geçiş yapıyor. 5 yılda 15 milyar dolarlık bir ekonomik değer ortaya çıkaracak bulut teknolojisi konusunda Microsoft gibi dev yazılım şirketlerinin yol haritasını değiştirdi. Amazon, Google ve Microsoft gibi devler bulut teknolojisiyle ortaya çıkan yeni ekonomiden pay almaya çalışıyor. Microsoft Türkiye Genel Müdürü Murat Kansu, yeni bir yapısal değişim sürecinden geçen Türkiye'yi geleceğe taşıyacak gücün bulut bilişim olduğunu vurgulayarak, bulut bilişime yatırım yapan ve kullanan şirketlerin 5 yıl içerisinde 15 milyar dolar gelir elde edeceğini ve Türkiye'de 130 bin yeni iş imkânı doğacağını açıkladı.
2022'DE 266 MİLYON $ OLACAK
Dünyadaki bulut stratejisine uyumlu olarak Türkiye'de de başarılı örneklerin ortaya çıktığını vurgulayan Kansu, "IDC'nin bu yıl Microsoft Türkiye için hazırladığı bir rapora göre, Türkiye'de toplam bilişim harcamalarının 5 yılda 6.73 milyar dolar seviyesine ulaşması bekleniyor. Ülkemizde, 2017'de 113 milyon dolar olan bulut hizmetleri harcamaları ise 2022'de 266 milyon dolara çıkacak. Bulut sisteminin ülke ekonomisine yayılınca daha akıllı üretim modellerine geçildiğini, tasarruf edildiğini, yerli yazılımların dünyaya daha kolay ihraç edildiğini görüyoruz" diye konuştu.
130 BİN KİŞİYE YENİ İŞ
Bulut bilişim sayesinde Türkiye'deki şirketlerin dijital dönüşüme ve inovasyona odaklanacağının, bu sayede ekonomik güçlenmenin yaşanacağının altını çizen Kansu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bulut teknolojilerinin kullanımına baktığımızda da dünyanın en büyük 500 şirketinin yüzde 90'ı bulut kullanırken ülkemizde bu oran yüzde 56 civarında. İstihdam açısından bakarsak, 2022'de bulut bilişimle ilgili 130 bin yeni iş imkânı doğacak. Bu yeni iş imkânları pazarlama, satış, finans, yönetim, üretim ve hizmet alanlarında olacak."
MİLYONLARCA LİRALIK TASARRUF
Microsoft Türkiye Pazarlama ve Operasyonlardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Münir Kundakçı, "Günümüzde akıllı cihazlar, akıllı bulutun olanaklarını kullanarak bireylerin yaşam kalitesini ve kurumların başarısını artırıyor. Örneğin, Pegasus Havayolları, bugün uçaklarda ikram edilen yiyecek miktarını Microsoft Azure bulut platformu üzerinden tahmin ederek birkaç milyon TL'lik tasarruf sağlıyor. Şirket bir yandan da, Power BI çözümümüzle uçağın doluluk oranından tükettiği yakıta kadar birçok bilgiyi anında değerlendirerek, anlık kararlar alınmasını sağlıyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.