Çarşamba 05.12.2018
Son Güncelleme: Çarşamba 05.12.2018

MIPIM 2019’a talibiz

Dev gayrimenkul buluşması RE360 dün başladı. Etkinliğe dünyanın en büyük gayrimenkul fuarı MIPIM stratejik ortak olarak katıldı. Çevre ve Şehircilik Bakan Yardımcısı Fatma Varank, “MIPIM’e 2019’da adayız. Bakanlık olarak ne gerekiyorsa yapacağız” dedi

Turkuvaz Medya Grubu'nun medya sponsoru olduğu "Gayrimenkulün Büyük Buluşması-RE360" dün başladı. İki gün sürecek etkinliğe, yerli ve yabancı 700'den fazla üst düzey yönetici katıldı. Katılımcı profilini yatırımcı, geliştirici, mimar, finansçı, akademisyen ve şehir plancılarının oluşturduğu etkinliğe MIPIM'in stratejik ortak olarak katılması ise damga vurdu. Bu adımla son iki yıldır İstanbul'da düzenlenmesi için büyük uğraş verilen en büyük gayrimenkul fuarı MIPIM'in Türkiye ayağı için hazırlıklara başlandı.
HEDEF 12 MİLYAR $
Çevre ve Şehircilik Bakan Yardımcısı Fatma Varank'ın katılımıyla açılışı gerçekleştirilen RE360, Alkaş Yönetim Kurulu Başkanı Avi Alkaş ile Alkaş Genel Müdürü Yonca Aközer ev sahipliğinde bu yıl ikinci kez gerçekleştiriliyor. Bakan Yardımcısı Fatma Varank, 2019'da yabancıya konut satışından 12 milyar dolar gelir beklendiğini kaydetti. Dünya nüfusunun 2050 yılına kadar 10 milyara ulaşacağını belirten Fatma Varank, "2030'da bu rakamın 8.6 milyar, 2050'de ise 9.8 milyara ulaşacağı düşünülüyor. Nüfusta yaşanacak bu önemli artış inşaat ve gayrimenkul sektörüne olan ilgiyi artırıyor" değerlendirmesini yaptı.
YILDA 900 BIN KONUT
Türkiye'de halen yaklaşık 19.5 milyon konut bulunduğunu belirten Varank, "Nüfus artışına oranla her geçen gün ülkemizde konut ihtiyacı artarak devam ediyor. Türkiye'de yıllık 900 bin adet konut inşa edilirken, 700 bininin de satışı gerçekleştiriliyor. Bu durum sektörün ekonomimizdeki yerini işaret ediyor. Sektörün büyüklüğü 2012'den bu yana gelişmiş ülkelerin çok üzerinde seyrediyor" diye konuştu. İnşaat sektörünün gelişimi için bakanlık olarak yoğun çalışmalar yaptıklarını kaydeden Varank, şöyle devam etti: "2020 bizim için geç. Biz MIPIM'e 2019'da adayız. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı olarak bunun için ne gerekiyorsa yapacağız."
POTANSIYELIMIZ ÇOK YÜKSEK
ALKAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Avi Alkaş, Türkiye'nin yüksek bir potansiyele sahip olduğunu belirtti. Alkaş, şöyle devam etti: "Gayrimenkulün Büyük Buluşması olarak adlandırdığımız RE360, gayrimenkulü 360 derecelik bakış açısıyla, her açıdan tüm paydaşlarıyla birlikte irdeleyerek ve ortak akıl bulmaya çalışarak bir araya getirmeyi hedeflediğimiz bir çalışma. RE360'la bu sene MIPIM'i, stratejik partnerimiz yapmak suretiyle, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'mızın destekleriyle ve sektörün önde gelen kurum ve kuruluşlarının bizlere sağlamış oldukları sponsorluk desteğiyle bugünlere getirdik."
HEDEFIMIZ ORTAK AKIL YARATMAK
ALKAŞ Genel Müdürü Yonca Aközer, dünyanın en büyük gayrimenkul fuarı MIPIM'e sektör temsilcileriyle yıllardır eşlik ettiklerini belirterek, "MIPIM Türkiye için Fransız ortağımız Reedmidem ile görüşme halindeydik. RE360 Buluşması'nı MIPIM Türkiye öncesi sektörün bir tür ön hazırlığı olarak planladık. İki gün boyunca Rusya, Kazakistan, İngiltere, Ortadoğu ve İtalya'dan katılımcılarımızı ağırlayacağız. Bu da gideceğimiz yolu gösteriyor." Reed Exhibitions Avrupa Başkanı Kumsal Bayazıt, RE360'ın Türk gayrimenkul sektörünün uluslararası oyuncular ile bir araya gelerek geleceği oluşturmak için iyi bir platform olduğuna dikkat çekti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.