Cuma 07.12.2018
Son Güncelleme: Cuma 07.12.2018

Turizmcilere sert çıktı: Başkasının küfesinden inin

Turizmcileri buluşturan Travel Turkey’e Bakan Mehmet Ersoy’un konuşması damga vurdu. Ersoy, turizmcileri uyararak, “Tanıtıma bütçe ayırın. Başkasının küfesinden inin. Devletten bir şey beklemeyin” dedi

Turizm sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Travel Turkey İzmir (TTI) Turizm Fuarı 12'nci kez kapılarını açtı. Tur operatörü ve acentelerden konaklamaya, ulaşımdan yeme-içmeye kadar turizmin her alanında faaliyet gösteren sektör oyuncularının buluştuğu fuarın bu yıl partner ülkesi Makedonya olurken, partner ili de Diyarbakır olarak yer aldı. Yarına kadar açık kalacak fuara, 38 ülke, 48 ilden 1.200'ü aşkın kişi katılıyor. Fuarın açılışında konuşan Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, turizmcileri uyardı. Türkiye'yi en çok turizm geliri elde eden ilk 10 ülke arasına sokmak için kararlı olduklarını belirten Bakan Ersoy, "Otelci arkadaşların tanıtıma ayırdıkları bütçeleri soruyorum. Ben cironun yüzde 3-4'ünü ayırmalarını beklerken, bazıları tanıtıma yüzde 1'i dahi ayırmadığını övünerek anlatıyor. Bu kişiler kendileri aşağıya gittiği gibi, işini düzgün yapanları da aşağıya çekiyorlar. Bu anlayışla turizm yapamazsınız. Artık kendimizi başkasının küfesinde taşıtma alışkanlığından vazgeçmemiz lazım. Devletten bir şey beklememek gerekiyor, zaten ihtiyaç da yok" dedi. Turizmi bir üst lige taşımak için gelir artırıcı çalışmaların artırılması gerektiğine dikkat çeken Ersoy, "Maliyet odaklı turizmle sonuç alamazsınız. Fiyat artırmak kolay iş değil. Önce verecek, sonra alacaksınız" diye konuştu.
BİR NUMARA YAPACAĞIZ
Dünyanın en büyük havalimanının İstanbul'da hizmete girdiğine dikkat çeken Bakan Ersoy, "Avrupa, İstanbul Havalimanı ile kıyaslanamayacak küçük bir havalimanının açılışını geciktiriyor. Biz 3 yılda dünyanın en büyük havalimanını açmayı başardık. Elimizde THY gibi bir silah var. Yeni havalimanının da ivmesiyle THY filosuna her yıl 50 tane uçak katacak. THY Avrupa'nın bir numaralı havayolu şirketi olacak. Hedefimiz THY'yi Avrupa'nın değil, dünyanın en büyük havayolu şirketlerinden biri yapmak" ifadelerini kullandı.
2018 TURİZMDE ALTIN YIL OLDU
Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Başkanı Firuz Bağlıkaya, turizmde altın bir yılı geride bıraktıklarını belirterek, 2019'da da rekorların kırılacağını kaydetti. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Turizm Bakanı Fikri Ataoğlu da adanın en büyük gelirinin turizm olduğunu belirterek, "Yatak sayısını artırmaya çalışıyoruz. Dünya turizm pastasından daha büyük pay almayı hedefliyoruz" dedi. Makedonya Cumhuriyeti Turizmi Tanıtma ve Destekleme Ajansı Direktörü Ljupcho Janevskiturizm ise, iki ülke arasındaki işbirliğinin bu fuara partner olmada etkili olduğunu kaydetti.
THY'DE HEDEF 75 MILYON YOLCU
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, Türkiye'nin misafirperver bir yapıya sahip olduğunu belirterek, "Bizde bu coğrafya bu halk olduğu sürece Türkiye turizmi katlanarak büyümeye devam edecektir" dedi. THY Satış Başkanı Emre Menevşe de, tarihlerinin en yüksek doluluk oranlarına ulaştıklarını, yıl sonu hedeflerini 75 milyon olarak revize ettiklerini söyledi.
Turızmcılerın özgüvenini kazanıp hızla yol alması gerektiğini vurgulayan Ersoy, Turizmi Geliştirme Fonu'nu 2019'da devreye alacaklarını belirterek, "Bu fonla en çok gelir elde eden ilk 10 ülke arasına gireceğiz. Bende bu heyecan var. Uçağa binen binecek. Binmeyen, geçmişiyle avunup arkadan el sallamaya devam edecek" dedi

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.